Kära nån!

Jag blev precis gratulerad av WordPress för att jag idag haft bloggen i 11 år!? Vart har de åren tagit vägen och nu måste jag ju backa och läsa vad som skett under dessa 11 år. Ett är säkert. Jag har utvecklats. I mina ögon till det bättre. Jag skulle inte vilja byta bort Asta 54 till Asta 34. Men jag skulle kunna tänka mig att vara den jag är idag men vara Asta 38 till utsendet. Det vore helt ok. Kvinnan är på topp vid 38 års ålder. Vinkar till Eleni. 😀

Jag gymmade i förrgår och en av de yngre killarna sa: Du kör hårt. Jag svarade med ”Allt ramlar ner så jag håller det på plats så gott jag kan”. Men sanningen är att jag försäkrar min kropp inför ålderdomen. Ska strax ner på gymmet igen. Maken i sin tur är nu kryckfri och cyklade i förrgår 2 mil på träningscykel. Jag är imponerad gånger flera.

Annars finns det ju flera andra charmiga inslag i detta med att åldras. Jag tar bort tofsarna på makens öron medans han lovat säga till när mitt skäggstrå växer ut. Nu är det i och för sig ett par strån. Jag hatar de! Varför i hela fridens dar ska man bli hårig när man blir gammal? Fyller det någon vital funktion? Kan man elda bort de? 😀

Nu har jag också gjort över halva praktiken på 6 veckor. Har bara denna vecka och nästa vecka kvar. Sen lite välförtjänt ledighet innan sista terminen. I maj är jag färdig medicinsk sekreterare. Hurraaaaa! Vad jag är bra. Det här är absolut något av det roligaste jag gjort i hela mitt liv.

Det var någon som sa att varför gjorde du det inte tidigare? Jo, för att jag var inte färdig då. Och då hade jag missat alla dessa fantastiska människor jag fått förmånen att lära känna.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Styrketräning, Tant, Tant Asta, träning, Träning, Vänner, vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

