6 veckors praktik

Är snart till ända. Tre dagar kvar den här veckan och sen är jag ledig 5 dagar i rad. Vad i jösse namn ska jag göra då? Jo, jag ska sova,promenera,sova och läsa på till tentan. Jag vet att vi sover bort en tredjedel av våra liv men jag längtar efter sömn. Jag har i 6 veckors tid gått upp strax efter 05.00 vareviga morgon. I söndags somnade jag strax efter 21.

Jag har lyssnat på och skrivit diktat som berört mig på djupet. Jag har förstått att jag mår väldigt bra i mitt eget huvud. Människor är så trasiga och så unga. Att ha en skoltröt tonåring kan kännas väldigt tungt och frustrerande men jag lovar, det är en piss i Missisippi.

Jag har även fått en inblick i hur tvångsvård i Sverige fungerar, hur könsdysforiutredningar ( könsbyte) sker och idag var jag på Psykakuten. Det är så oerhört intressant men samtidigt väldigt sorgligt. Jag har varit med på rond, sekreterarmöte och imorgon är jag med på en Apt = arbetsplatsträff. Jag har skrivit diktat så tangenterna glöder och hjärnan slutat koppla ner sig till fingarna. Förra veckan var hopplös. Jag skrev bokstäver omvänt och fick redigera hela tiden.

Jag har varit på avdelningar där larmet gått och ibland har jag känt rädsla ( läs jag har varit skiträdd). Men! jag har inte haft något att vara rädd för. Personalen är hur proffsig som helst och jag sitter i sekreterarlandskap inte på avdelningen. Grejen är att jag tycker det är sunt att reagera. Jag har aldrig arbetet inom detta förut. Människorna som arbetar på Psykiatrinshus är vänliga och stämningen är för det mesta väldigt god. Precis som på många andra ställen på Akademiska sjukhuset så är det kort om personal. Jag har även fått inspiration till vad mitt kommande slutarbete ska handla om.

Jag vet med mig att jag jort ett bra arbete och är nöjd med denna LIA period. Jag skulle ljuga så näsan växte om jag sa att jag inte längtar efter lite ledighet. Hösten har varit väldigt tuff. Jag har varit rejält sjuk en period men ångat på. Nu börjar magen stabilisera sig. Tack och lov för det. Det är knappt tant här vågar sägad det. Numera kan jag ta en kopp kaffe innan jag joggar genom huset på morgonen.

Innan min antibiotika kur köpte jag mig en ask Probiotika av min vän Helena. Jag har nog aldrig klarat just antibiotika så bra som jag ändå gjorde dessa 7 dagar. Ett hett tips! Är ni trasiga i magen, ät Probiotika. Läs även Foodpharmacy och inspireras av vad du kan göra för att lindra dina tarm besvär. När jag är klar med studierna och har ett arbete ska jag införa synbiotika i kosten. Den kostar för mycket för min plånbok.

Jag har för vana att varje dag meditera på bussen in eller bussen hem. Idag sov jag på hemvägen. Vaknar innan Gimo tack vare larmet. 3 dagar till med 811 07.08. Sen, sen ska den här tanten sova sig lite extra 😉  Nu är det dags att knö ner sig i tightsen och bege sig till Gymmet med min älskade Roppan. Musklerna ska få sig en omgång. Livet är ganska gott.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Foodpharmacy, LIA, praktik, Probiotika, Tant, Tant Asta, träna, Träna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

