En stänga på knapp

Efterlyses ! Flora stänger på saker där hemma. Lampor och teve ja, allt. Min stänga på knapp behöver jag till min hjärna. Den tjattrar så förbannat. Vore skönt att ha en knapp att bara släcka allt med en liten stund. Sådär så man blev helt tom i blicken. Det kretsar kring tenta plugg, städa eller inte städa, träning, städa köksskåpen, städa garderoberna. Jag har så mycket kläder i min klädkammare så jag börjat hänga galjar lite överallt. Maken frågade häromdagen om de inte får plats att hänga där de ska? Det ser han väl. Det är fullt. Ändå har jag en kasse på golvet där jag lägger kläder som inte blivit använda på länge. Köper jag något nytt ska något gammalt ner i påsen. Känns som lite bättre på det viset. Jag har svart bälte i shopping. Just nu lite sämre med det pga ansträngd student ekonomi.

Från det lättsamma till det viktiga.Här kommer några länkar till bra sidor som är viktiga. Om du känner att du behöver hjälp och inte vågar kontakta någon så kan man göra det anonymt på tex treskablinoll.

Treskablinoll

Maskrosbarn

Inte ensam aldrig glömd

Ecpat

Hopp

Jag har pratat med människor på stödtelefon när jag mått som sämst. Ringt anonymt när jag var yngre. Ju fler vi är som engagerar oss och vågar anmäla desto fler kan vi rädda.

Och om det är någon som läser här som inte vågar berätta eller som skäms och känner skuld. Gör inte det. Det är inte ditt fel. Det är aldrig barnets fel. Våga berätta och våga be om hjälp. Om vi ”räddar många barn slipper vi laga trasiga vuxna”. Det läste jag någonstans. Och det är så sant.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i övergrepp, Okategoriserade, Shopping, student. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En stänga på knapp

  1. carolager skriver:

    Fina Anne. Du är så stark som berättar vad du har råkat ut för. Jag har varit indragen i liknande fruktansvärd tragedi, en kompis till min dotter blev grovt sexuellt utnyttjad av sin styvfar i flera år. Hon har idag två barn och en fin familj men hon kommer aldrig bli kvitt det fruktansvärda hon fick vara med om. Jag kallades som vittne till två rättegångar. Han försökt överklaga att dey skulle tas upp i högsta domstolen men de tog inte ens upp det där. Han fick fem års fängelse. Ett hån mot den lilla flickan. Tack för att du berätta vad det var men jag är övertygad om att detta kommer hjälpa flera människor. Du är fantastisk. Kram ❤️

  2. carolager skriver:

    Jösses vilka stavfel jag ser nu i efterhand. Beror nog på att man blir så frustrerad och påmind om den jobbiga tid som var runt rättegångar och vad som skulle hända den lilla flickan. Hon bodde först på ett hem någon månad, sen fick hon bo hos oss en tid och kom sen till ett tryggt och bra fosterhem.
    Stavfelen jag syftar mest på i inlägget ovan var:
    Tack för att du delar med dig av din berättelse. Jag är övertygad om att det kommer hjälpa många andra att du orkar vara öppen om din uppväxt. Ungefär så menade jag
    Än en gång. Du är fantastisk ❤️

    • annes skriver:

      Tack gulle dig! Ingen, absolut ingen ska behöva uppleva det jag och den tösen genomlevt. Mitt mål är att skriva min bok och att föreläsa om det här. Jag bryr mig inte ett dugg om dina stavfel. Förstod absolut vad du menade. stor Kram ❤

Kommentera

