Ett par trosor………

Från Thuns! Det vart min shopping idag. Har nog aldrig åkt därifrån så tomhänt.Köpte julpapper, snöra och etiketter också. Maken han köpte sig strumpor. Plånboken jublar. Jag vill inte ha svarta, storblommiga blusar eller klänningar. Sen är det nog så att min garderob innehåller en hel del snyggt. Jag får gå på det. Robban och jag går inte tillsammans när vi är på Thuns. Det blir inte så bra då. Ni ska bara veta vad han lider när jag vill ha honommed när jag provar kläder. Kunde han skulle han krypa in i baken på sig själv det är ett som är säkert. Och vad jag än visar upp så är det ”snyggt”. Han vill därifrån så fort som möjligt. Jag har genomskådat det för 100 år sedan. Han hittade förresten en jättefin t-shirt idag. Han höll i den tills han kom på att han hade en exakt likadan på sig. Bra att killen har koll.

Jag har under min studietid för det mesta varit nöjd med upplägget men den här hösten har varit hemsk. Vi har på fredag en tenta i något vi hade föreläsningar om i september -oktober. Jag minns ingenting. Nu har vi åter ett gäng power point prsentationer att nöta in. På fredag föreläser någon för oss på förmiddagen och kl 14.00 är det tenta. Jag hoppas verkligen vi får utvärdera den här kursen som varit helt kass. Man tentar väl ändå av det man gör direkt inpå. Inte 2-3 månader senare. Sen har jag även erfarit en annan sak under min LIA period. De går inte på våra betyg närde anställer oss. De går på vår personlighet, kollar hur vi är som människor. Godkänt räcker myket väl i alla ämnen. Bra för er andra som ska ut att veta. Var inte så högpresterande. Njut av studietiden och skriv godkänt. Sen är det behave som gäller.

Nu är måndag till onsdag oskrivna dagar. Promenader för att meditera och ta in ljus och natur. Som jag saknat det. Träna , plugga och slappa runt.  Jag saknar verkligen också Moltas. Saknar min vän att ha som sällskap när jag går i skogen.Det sköna med att ha en hund som vän är att man har sällskap och kärlek och man behöver inte prata. Vi gick där tillsammans som ett gammalt par i samförstånd. Han visade ofta vart vi skulle gå och jag följde eller tvärtom. Han fick bada och jag fick tid för kontemplation. Jag yoga andades och han plaskade. På vär väg hem så saktade han ner. Han ville inte hem. Jag var ofta övertygad om att han hörde det jag tänkte och jag läste av honom. Ord var helt överflödiga. Vi vandrade i samförstånd med en osynlig överenskommelse fylld av respekt och kärlek. Det saknar jag.

Nu har vi här hemma bestämt att vi kommer att skaffa en ny pälsboll framöver. Men inte i år. Vi ska se hur det känns att ha et år utan hund. Kunna komma och gå som vi vill. Ta hojen och bara fara ut eller resa utan huvudbry. Sen får vi se om vi skaffar oss en Gösta eller en Asta. Men en hundav något slag ska vi ha.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i kärlek, meditation, Okategoriserade, studier, träning, Träning, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

