När dagen känns bra …..

Ända in i hjärteroten. Såna dagar är så sköna. Jag sov i nio timmar i natt. Det var länge sedan. Har i huvudet lovat mig själv att inte stressa , inte stressa alls idag. Tog det lugnt på morgonen. Kaffe & lite tentaplugg. På det en lång skön prommis i solen och den härliga kylan. Lina hade mamma abstinens. Hon ville att jag skulle komma på fika. Maken hade tagit bilen så jag får åka över imorgon istället. Hon ringde mig på förmiddagen och vi pratade i  timme och dryga 20 minuter. Vi hade inte pratat ordentligt på 2 dagar, såna är vi.

Jag åt ingenting på morgonen. Tog frukosten när jag kom hem efter min skogssväng. Drömmer om vad jag ska äta när jag kommer hem. Min matklocka tar rejält stor plats i mitt liv och jag jobbar lite på att ändra dess rutiner. Att sova ordenligt och att äta ordentligt är 2 väldigt viktiga saker i mitt liv. Får jag bara göra det så mår jag som en prinsessa ( oftast). När maken kom hem hade jag facetajmat med Lina en gång för att se hennes nya soffa och inredning samt pluggat lite till.

Innan middagen som nu står på spisen har vi tränat. Jag tränar just nu varannan dag. Kör styrka på gymmet. På det promenerar jag och yogar ibland. Inget av det här är längre ett måste. Jag gör det och njuter av det. Ingenting får mig att må så bra som ett bra träningspass. Eller nu ljög jag! Det finns massor som får mig att må bra men det här är ett av de bästa sätten för mig att må bra i själen. I helgen kommer hela familjen Lina hit för god mat och övernattning. Vi ska göra julgodis, äta gott och dricka lite bubbel. Det får mig också att må oerhört bra. Vi bäddar överallt och huset är ett stort,fantastiskt kaos.

Just nu är det lilla, fina i livet så betydelsefullt. Jag värdesätter det verkligen. Att få lite vila efter denna intensiva höst betyder mycket. Alla behöver vi återhämtning i vår vardag.

Och hörni! Har ni inte lyssnat på Pentatonix så gör det!

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Familjen, kärlek, Okategoriserade, Styrketräning, Träning, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

