När du känner att du borde!

Men istället gör du ingenting.Lite så känner jag det idag. Jag borde städa garderober. Det är kaos. Det är mer än kaos och hälften bara hänger där. Istället hänger jag på nätet. Och när jag vet att det är jag som ska stå för köttebullar och lite annat till julbordet men jag inte gjort något åt det ännu. Jag vet att jag hinner.

Igår vaknade jag efter fem på morgonen. Hade grymt ont i min arma rygg. Steg upp strax efter fem och slog in alla julklappar. Det tog mig 3 timmar. Jag gjorde det grundligt och snyggt. Svor ett del omgångar och har tejpläpp idag. Vi har ingen tejp som man drar mot plast så jag använde munnen. Funderade på varför överläppen kändes konstig hela dagen igår. Vi hade inte så många klappa att slå in ( det blir iofs en del med 4 barnbarn.) men inte sådär löjligt många.

Dagen har börjat med frisörsbesök på orten. Fick en akut tid idag. Mitt hår mår as.Egentligen borde jag klippa det tvärkort men jag vill inte det. Eftersom håret påverkas av hur vi mår inuti och min höst varit rätt tuff så syns det nu på frisyren. Jag är så ledsen över det men tänker att det ordnar upp sig nu när magen mår bra igen.Äter så mycket vitaminer jag bara kan.Inhandlade även de sista julklapparna. En från Linas familj till Robban och en till mitt äldsta barnbarn.

Sen har jag gått med på något jag aldrig trodde skulle ske. Jag gick med på att köpa en gran i plast!!! Jag har enligt Lina hädat. Igår när vi packade upp eländet tänkte jag: ” Vad har jag gjort?”. Var färdig att knö ner den i sulon och ila ner till XL bygg för at skaffa mig/oss en Piff och Puff gran. Men när alla grenar blivit utvikta och den stod där i all sin plastiga prakt så var den rätt ok. Visste ni att plastgranar barrar? Jag fick dammsuga. Idag ska den dekoreras och tomtarna åker fram. Min jul brukar vara intensiv men kort. Inga tomtar och saker framme i flera veckor. Nu kallar tomtarna på vinden på mig. De vill ner en sväng.

Jag har en fråga. Är det fler än jag som domnar bort i fingrarna när de blir kalla? Jag har aldrig upplevt det förut. Numera domnar mina fingertoppar bort, det värker i de när jag fryser. Även om jag är inomhus och blir kall innan jag fått i mig mat. Jag fryser något hemskt om jag väntar för länge med födointag.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Hår, håravfall, julklappar, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till När du känner att du borde!

  1. Miss U skriver:

    Jag har samma problem, inte i alla fingrar, men alltid i samma. Inte bara när jag blir kall, utan även om jag bär nåt tungt, eller på annat sätt stryper blodtillförseln till fingrarna. Det kallas för Raynauds syndrom/fenomen eller ”vita fingrar”. Jag tror att jag har det p.g.a. min hypotyreos. Det är mycket otrevligt, framförallt när fingrarna börjar ”tina upp”. Jag fick prova en låg dos medicin mot högt blodtryck, men det hjälpte inte. Viktigt att alltid klä sej varmt, även om handlederna.

    God Jul!
    Kram från Miss U

    • annes skriver:

      Hej! Jag har också hyptyreos. Har ätit Levaxin i ett par år. Kan det kanske vara därför. Tack för att du tog dig tid att skriva hos mig.
      God Jul och du!
      Vi tänker bort alla krämpor till nästa år 😉 Kram

Kommentera

