God Fortsättning

Kära vänner. Jag hoppas att ni liksom jag har bra planer för kommande år. Som många andra så ger jag inga löften. Jag tänker ha några mål jag vill uppnå istället.

Här följer några:

1. Jag vill ha ett arbete jag trivs med som lockar mig varenda dag. Det är viktigt att trivas i så många timmar om dagen.

2. Jag ska vara snällare mot mig själv. Inte kritisera mig och säga elaka saker till mig själv.

3. Jag ska i år påbörja min kommande bok.

4. Jag ska sprida ännu mera kärlek. Vi behöver alla positiv energi och massor av kärlek.

5. Jag ska vara mera mobilfri. Vi sitter fast i varandra jag och min mobiltelefon.

6. Jag ska umgås mera med min familj. De är det absolut viktigaste personerna i mitt liv.

7. Jag ska vårda kärleken till min man ännu bättre. Det jag ger det får jag.

8.Jag ska få ordning på min rygg och min hälsa. Genom ännu bättre träning än bättre kost.

9. Jag ska umgås mera med mina vänner. Ordna tjejträffar med nya möten. Vi växer genom möten.

Det var 9 stycken och där kom jag av mig lite. Men kärleken är ledordet. Och att vårda det jag haroch då även mig själv på ett bättre sätt.

Hade ni det bra igår? Vi var vid Storsjön hos Carina och Benny med våra vänner Maritha och Mats. Hur roligt och trevligt som helst. Vi åt gott, spelade ett musik spel med charader och skrattade ihjäl oss. Nattsuddade till 02.30 och är trötta i mössan idag. Tack mina fantastiskt fina vänner för att ni finns. Jag älskar er. Och som många andra har vi här rhemma idag ätit oss varsin pizza. Jag är så glad över att det finns glutenfria pizzor på orten. Det här är en sån här grej  som jag skulle kunna ha dåligt samvete över. Att jag äter ohälsosam pizza. Jag äter det kanske 2 ggr per år och arbetar på att äta det med gott samvete när jag väl gör det. Att vara snäll mot mig själv. Jag dör ju inte av pizzan direkt. Fiser mest.

Hur har då år 2016 varit? Jo, tack! Väldigt bra för min del. Det jobbigaste på hela året var att vi fick ta bort vår älskade Molte. Det var tungt och så sorgligt. Men att vara student är roligt, fantastiskt och jobbigt.Jag skulle kunna studera med lön hela mitt liv. Att arbeta på Öregrundsvårdcentral, Kungsgärdets vårdcentral och att göra LIA på Psyk har varit givande och intressant. Jag har mött massor av fina människor och som jag sa: Vi växer genom möten.

Mindre bra detta år är alla terrorhot, alla hemska terrorhändelser och allt skrämmande som sker i vår värld. Därför bör vi sprida vår kärlek. Det är så lätt att bara känna rädsla och då mår vi ju inte bra. Så mitt budskap är sprid kärlek. Prata inte skit och jämför dig inte med andra. Var bara den härliga människa du är. Plätt lätt ju 😉

 

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i studier, Styrketräning, träning, Träning, Vänner, vänner, vänner'vänskap, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

