Pedofil äckel och intervju. 

Aftonbladet har just nu en lång serie artiklar som handlar om pedofiler och övergrepp. Jag diskuterade detta med min dotter igår. Vi är överens om att det inte ska heta barnporr. Det är horribla övergrepp som begås på barn. Jag har valt att inte läsa artiklarna. Just nu orkar jag inte. Mitt huvud har fullt upp med mig själv. Jag kollade snabbt igenom rubrikerna på bussen hem idag men valde att inte läsa allt. Jag går sönder! Känslan direkt blir: Skjut dem. De orsakar så enorma skador och lidanden. 

Nu till något helt annat och väldigt positivt. Det svänger snabbt. Jag har varit på anställningsintervju. Jag var där igår. Har sökt arbete på den nya vårdcentralen som byggs vid Gränbycentrum. Ringde för någon vecka sedan och presenterade mig. Hon tyckte om det hon hörde och ville ses.

I en timme pratade vi. Jag fick berätta om mig själv. Fick berätta positiva saker om mig själv, hur jag fungerar i grupp, vilken plats jag tar i en grupp och mina negativa sidor. Jag erkände direkt att jag inga negativa sidor har. 😉. Hela mötet kändes väldigt positivt. Det är första gången i mitt liv som jag verkligen satt i ett möte och trodde på allt bra jag sa om mig själv. Den känslan är otroligt bra. Vi avhandlade massor och jag får besked om drygt 2 veckor. Håll nu tummarna. 😃 Avståndet till Gränby känns inte avlägset och med nya vägen kommer det gå hyfsat snabbt. Om jag får jobbet börjar jag när de öppnar i mitten på september. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Pedofil äckel och intervju. 

  1. Lena k skriver:

    Oj va spännande! Hoppas du får jobbet!
    Min Stina har precis börjat läsa din utbildning men på distans !
    Kram Lena

Kommentera

