Skrivandet……….

Har alltid varit viktigt för mig. Min första dikt som är skriven är från när jag var 9 år.

Jag rotade igenom gamla anteckningsböcker och hittade den här:

Jag såg upp ,mot himlen och ropade i tysthet, ser du mig så gör något så att jag vet. Ser du mina tankar? Kan du läsa mina ord?Finns du här intill mig? Är du här på min jord?

Jag önskar ibland att du en ängel kunde vara. Att du kunde visa dig och för mig förklara. Förklara den sorg och smärta du orsakat mig. Ville du mig illa? Säg vad gjorde jag dig?

En ängel är du inte, ty ängeln det är jag. En lycklig liten ängel som du krossade var dag. Men om du ej är ängel, vem kan du vara då? Är du månne djävul? Det vill jag ej ändå. I tysthet ser jag upp mot himlen och pappa! Jag undrar så. Varför? kunde jag inte din lilla ängel vara få.

 

Anne 1996-10-20.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

