Färsk dagsrapport.

Vissa dagar är sämre än andra vilket känns helt naturligt även om det är tråkigt. Sen kommer det perioder då livet är lättsamt och luftigt. De dagarna tycker jag om. Jag har lovat mig själv att vara snällare mot mig. Inte en enda ond tanke ska in från min hjärna till den andra delen av hjärnan. Jag ska vara så mycket nöjd med att vara just den jag är. Övar och övar varje dag. Vad är viktigt för mig i mitt liv? Är en fråga jag ständigt får upp. Jo, att vara frisk. Det är och har varit mitt mål de senaste åren. Väldigt många år måste jag säga. Vad kan jag då göra för att må ännu bättre?

Jag har börjat känna in. Vad vill jag ha att äta? Oftast vill jag faktiskt ha kyckling eller fisk och skaldjur. Det är därför vi precis köpt en kvarts kalv och en kvarts älg. Snacka om taskig timing.Men vilt är ok och kalvfärsbiffar är supergott. Dessutom är allt ekologiskt. Mitt nya projekt är också att dra ner en del på koffein intaget. Jag älskar kaffe så är det bara. Idag drack jag 2 koppar på morgonen och inget mer förrän jag kom hem vid 16.00 tiden. Då hade jag i och för sig kunnat ta kaffe intravenöst. Väldigt kaffe sugen var jag.

Just nu! Just här och nu känner jag mig väldigt nöjd. Att yoga, att vara snäll mot sig själv och att vara vänlig mot andra. Att ge och få, karma. Jag har så många fina människor i min närhet som ger så mycket. Att skratta är viktigt. Nu ska tant sluta kvittra och ge sig av till gymmet.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i träning, Vänskap, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

