Zonterapi,massage och laxering.

Dagarna som passerar det är livet. Att fylla dess dagar med bra innehåll är en del av livet. Jag har inga problem alls med at fylla mina dagar nu. Det är skola, träning, familj och allt annat. Idag är vi hundvakter år Selma. I torsdags var jag på en spännande behandling. Jag fick zonterapi i ansiket. Ingela som gav mig behandlingen var väldigt kunnig samt lugnet själv. I 45 minuter låg jag och kände mig som en prinsessa. Och igår fick jag hjälp med att gå igenom vad som felar muskulärt i min rygg. Nu satsar vi på massage och nytt träningsprogram.Mina muskler är i kramp i ryggen. Jag är ine förvånad.

Jag har i många herrans år gått med min sköld, mitt skydd i min rygg. Någonstans ska alla späningar ta vägen. Imorgon får jag massage. Jag har känt att ryggsmärtan måste komma från musklerna. Jag har säkert också felbelastat under min träning. Nu kommer jag att ta hjälp. Jag ser verkligen fram emot att bli så gott som smärtfri. Idag tränade jag och maken i 1,5 timme i ett i stort sett tomt gym. Jag testade några nya övningar och hade oerhört roligt. Älskar att vi kan träna tillsammans.

I kommande vecka får jag besked om huruvida jag fåt ett arbete eller inte. Håll för sjutton gubbar tummarna allt ni kan. I veckan har vi även tenta. Och inom en och en halv vecka ska jag på koloskopi för genomgång av hela tjocktarmen. Kära nån! Ingen vill ha  160 cm slang i röva men jag ska få sova. De får titta bäst de vill och jag nanar kudden.Dagen innan ska jag leva på ris, fisk och vitt bröd. Eller hur!!! Och samma dag är det tänkt att jag ska laxera från 06.00 innan jag infinner mig på Ackis mitt på dagen. Om man som jag har Ulcerös Colit så kan du omöjlligt laxera och sen ta bussen in. Det är ett big no, no.Det är plastadfrotté och skjuts av make som gäller .

En sak är säker med mina dagar. Jag är snäll, omtänksam envis och målmedveten. Jag vill alla gott, vill att alla mår bra. Jag bryter ihop och kommer igen. Idag grät jag floder då jag såg hemska bilder på facebook på en misshandlad hund.Snälla, snälla ni! Dela inte det. Jag vet att djur och människor far illa. För mig räcker det så bra med vetskapen.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i kärlek, Styrketräning, träning, Ulcerös Colit, zonterapi. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Zonterapi,massage och laxering.

  1. carolager skriver:

    Klart som korvspad att du får jobbet.
    Jag gjorde koloskopi nyligen och fick lugga inlagd 1 dygn innan och fick hjälp med laxeringen där. Även förra gången fick jag det. Kolla om du kan få det du oxå. Inte så lätt när man har dessa besvär att göra det hemma.
    Kram.

Kommentera

