Skitsnack.

Ni vet när man redan dagen innan bestämmer sig för att göra en massa bra saker dagen efter och så gör man det. Gud, vad det känns bra. Jag kunde inte somna om imorse när Robban åkt till jobbet så jag har varit vaken med tuppen igen. Kl 06.45 satt jag snällt vid köksbordet och löste DRG uppgifteer ( diagnoskodning). Vet ni hur himla svårt det är ?men roligt.

Solen visade sig idag på förmiddagen från sin allra bästa sida. Jag drog på mig mina fina solbrillor och gick ut. Njöt av all bra energi som fanns och blev vanvettigt hungrig på hemvägen. Jag tappar allt när jag blir hungrig. Tappar ork och förstånd och vett och all sans. På torsdag börjar min fasta. Från kl 12.00 får jag inte äta bara skita. Ska laxera från tidig morgon. Jag kommer på torsdag kväll vara arg, frysen, hungrig, ledsen och orolig och fortfarande laxera. Det finns 2 olika medel man kan dricka

1. Laxabon. Det är 4 liter koksaltlösning som ska intas ljummet. Det går. Har gjort det flera gånger.

2. CitraFleet. Det är inte fyra liter utan 2,5 dl men det smakar gräsligt. Det ska föreställa apelsin smak. Det tyckte inte min kropp sist. Det kom upp lika snabbt som jag svalde det. Men jag gör ett försök med det först. Kan vara skönt att slippa Laxabonet.

Är jag rädd? Både ja och nej. Tycker inte det är en höjdare att ligga på sjukhus. Och att dessutom eventuellt behöva dela rum med män gör inte saken bättre. De kan inte garantera att man ligger på samkönade rum. Att sen laxera under hela kvällen känns väl sisådär. Jag bajsar helst hemma :). Men jag behöver en utredning och riktig kontroll av systemet. Det vill inte fungera som det ska just nu.

Har även hunnit med ett besök hos mina fina grannar med min Lina som kom på besök. Jag bjöd henne på lunch. Vi planerar en resa till Uppsala med shopping,mat och vin i vår. Mest shopping. Hon har ärvt det svarta bältet i shopping av sin mor. Vi ska ha en mor & dotter dag, en hel dag. Det händer alldeles, alldeles för sällan.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i älskad dotter, bajs, Bajsa, dotter, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Skitsnack.

  1. carolager skriver:

    Men så dumt med att dom inte kan garantera att du inte behöver dela rum med en karl. Jag har haft tur att få enkelrum när jag legat inne och gått igenom det.
    Kommer gå bra, kommer skicka positiv energi till dig. Kram

Kommentera

