När euforin lagt sig

Så kommer min rädsla. Jag är först jätte, jätte lycklig. For runt här och bara tjoade, grät och kramades med maken igår. Galet svårt att hålla sig seriös i telefonen när jag pratde med Maria som intervjuade och anställde mig. Jag ville ju bara skrika ut min glädje. Sen kom paniken, kommer jag att klara detta? Allt är nytt! Sen kom jag på att det är nytt för alla som ska arbeta där. Det kommer att bli så roligt att starta upp något helt nytt från början. Och förmodligen kommer det att vara väldigt jobbigt också.

Bara det att jag gick här i mellandagarna och tänkte på att Gränby bygger nytt. Tanken hade passerat under många bussturer då jag åker förbi. Nya vägen från Gimo till Uppsla är klar i höst. Gränby ligger på helt rätt sida av stan. Jag chansade, ringde och pratade in ett långt meddelande på svararen ( jag är bra på att just prata). Hon ringer upp och bokar en intervju och idag har jag ett arbete. Helt otroligt roligt. Jag hade inte sett att de hade en annons ute. Det var nog meningen att det här skulle bli mitt. 😀

Idag då? Jo, tack! idag är stora laxerdagen. Jag har fått inta en dryck som de lyckats ändra smaken på. Det funkade med 1,5 dl istället för 2 liter. Jag får inte äta förrän imorgon. Har intagit en lättare frukost. Nu är det dryck som gäller. Endast klara drycker. Bubbel är en klar dryck. Vistelsen på Ackis idag vore mycket roligare med bubbel. Har köpt mig energi dryck  ( Celsius) och skvallertidningar. Buljong får jag också dricka och svart kaffe, halleljua för det.

I morgon på morgonen blir jag nersövd och utredd. De kan vrida på mig bäst de vill utan att jag skriker. Väldigt bra ur många synvinklar. Enklare för dem och mycket bättre för mig. Det har varit en fasa varje gång jag blivit undersökt. Är så glad att jag berättade hur det ligger till.

Dags att ta på sig ansiktet och förbereda en liten väska för kommande dygn.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i jobb, Lycka, Rädsla, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

Kommentera

