Sovit 10 timmar.

Jag kom hem pigg som en mört igår. Fick väldigt bra sömnmedel på Ackis. Jag sövdes inte helt utan fick sedering som det heter. Jag minns att jag kände hur endoskopet rörde sig i tarmen men det gjorde inte ont. Jag har tydligen även pratat med de som var hos mig. Minns att jag sa : Där har jag ont. Att få lugnande rätt ut i blodet är oerhört skönt. Helt fantastiskt faktiskt. Är så glad att det finns. Och av detta så mådde jag inte illa. Vaknade till ordentligt väldigt snabbt. Min första tanke var KAFFE! Tyvärr har de inte mitt kaffe ( en del vet vad jag pratar om). Jag dricker endast Gevalias Nescafe hemma hos mig.

Jag har fastat i dryga dygnet. Haft egen kupé på sjukhuset. Inte egen toa. Lite jobbigt då jag var tvungen att laxera hela dagen. Mina rumsgrannar, de i rummet intill fick för sig att konversera högt kl 02.00 på natten. Efter en timme gick jag och sa till. Jag ville sova. Allt har gått bra. Tyvärr såg inte tarmen helt bra ut och det visste jag innan. Om jag mot förmodan råkar släppa mig ( fina flickor fiser inte) så svimmar jag nästan själv av lukten. Så är det när du har en pågående inflammation. Ny medicin i suppformat och mera info om någo vecka. Min läkare ringer upp. Det var inte hon som undersökte mig. Men alla har varit väldigt vänliga, gulligaoch omtänksamma. Maten som jag valde själv ( fisk ) var ok. För min del är det helt ok att betala skatt.

Väl hemma somnade jag i soffan. Gick och la mig vid 21 igår och har sovit i 10 timmar inatt. Vi fick våra tenta resultat igår. Den ena delen gick väldigt bra den andra, diktat delen gick mindre bra. Drygt halva klassen är underkänd. Känns intressant då vi sitter med undermålig utrustning, läs INGEN utrustning och skriver i word. Föreläsaren ändrade tenta tiden under tentans gång och har ändrat poäng kriterierna i efterhand. Jag kan inte tänka mig att det ens är lagligt. Känner bara att jag vet att jag kan skriva diktat och bra dessutom. Det här kommer inte att passera obemärkt förbi.

Men hörni LÖRDAG och mello. Först Uppsala och inköp av ny dammsugare. Vår gav upp igår. Vi ska även kika på nya köksmöbler och rumsbord mm.

Tack för all pepp, all kärlek och era omtankar. Det värmer i tants hjärta ska ni veta.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i kärlek, skolan, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

Kommentera

