Vart har tanten

Tagit vägen? Hon är i tenta mood. Jag läser och så bläddrar jag och så läser jag lite till och klipper och klistrar. Vi har om en vecka tenta i DRG = diagnoskoder. Det är stort, omfattande och svårt. Vi kommer att ha 4 timmar på oss. Jag kommer att ladda med många mellanmål och djupandas hela dagen i ett dygn innan minst. Det här går som inte att läsa på som man gör till andra tentor. Här är det koder som ska sitta och vi ska lära oss att bläddra i den stor, tunga boken. Vi ska inte lära oss koderna utantill men veta var vi ska hitta de och hur vi ska koda på olika sjukdomar och symtom. Det finns koder till allt. Då menar jag till precis allt. Hela boken är full av vansinnigt spännande ord och ibland har jag inte en aning om vad det är. Jag fungerar så att jag gärna vill veta vad det är jag skrive rom när jag skriver diktat. Måste googla på vad ordet är för något. Här finns inte en chans att jag googlar loss.

För övrigt är mina anställningsavtal på väg till en brevlåda nära mig. Jag kommer att börja mitt nya arbete den 5/6-17 och jag är uttagen till kärntruppen. Vi börjar i liten skala redan i vår på Gränby. I oktober slår protarna upp för den stora, nya vårdcentralen. Då borde jag vara lite varmare i kläderna. Jag kommer att ha hela 15 dagars semester i sommar/höst och jag fick hyfsad lön. Medicinska sekreterare tjänar inga grova pengar. I mars far jag på planeringsdagar och det föll sig så att jag var ledig precis när de dagarna skulle vara. Allt har som bara fallit på plats.

Vissa nätter vaknar jag med en hisnande ångest över HUR? jag ska klara allt detta nya. Jag behöver en viss tid för att acklimatisera mig. Ge mig ett par månader så är jag lugnare igen. Ja, ett par månader på plats.Det sköna är att Maria som är min blivande chef tror på mig. Nu gäller det bara att hitta tilliten till sig själv. Alla i min omgivning tror på mig utom jag. Hur dumt som helst ju. 😀 ( jag tror på mig mer än jag någonsin gjort förut).

Jag ser verkligen fram emot min kommande resa. De sista 2 åren har gett mig så mycket. Många nya, positiva möten med människor som ger mig glädje.Nu ämnar jag fortsätta på denna bana resten av mitt liv. Bara hälsan och hängslena håller.

Ikväll kör vi styrka maken och jag. Men nu tänker jag hasta in i köket och baka ostbröd samt göra en paj med kassler och skinka a la LCHF.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, bakar, Envis tant, Styrketräning, Tant, Tant Asta, tenta, Tenta Ångest. Bokmärk permalänken.

Kommentera

