Skor, fönster och studier.

Solen strålar från en vårig himmel. Jag är fortfarande trött efter tentan som varade i 4 timmar. Jag kände stressen i kroppen när jag insåg att jag hade 3 epikriser kvar att gå igenom och bara 1,5 timme till godo. Epikris = berättelsen om patientens vistelse på sjukhuset inom slutenvården ( när du legat inne). Ur den texten skulle vi ta ut de olika diagnoserna och koda på de. Jag satt i 3.5 timmar.

Jag hade med mig kaffe, Celsius, mackor och åt en macka samt en halvkopp kaffe. Du blir så fokuserad i ett sånt här läge. Var som ett utpruttat äpple när jag kom hem. Det blev lunch samt soffläge. På kvällen hade vi tänkt gå på fest. Det blev inte så. Vi hamnade i soffan efter en sen middag.

Min förhoppning på tentan är att jag är godkänd.Jag behöver absolut inte ha högre betyg än så. Vill absolut INTE göra om den. Att koda diagnoser är roligt men väldigt svårt. Och helt ärligt så är det inte det roligaste jag gjort i livet :D.

Men något av det roligaste jag gjort är att läsa.Att studera och att hitta glädjen i vardagen. Jag rekommenderar alla som känner sig trötta på sitt liv och sin tillvaro på jobbet att studera. Det är aldrig försent. Det ger så oerhört mycket. Jag själv reflekterar inte så mycket över hur gammal jag är när jag läser. Jag ser mer till att ha roligt på vägen. Att göra det bästa av det liv jag har.

Idag har jag själv sett till att ha ett ganska späckat schema helt utan studier * Jippiiii*. Inte en bok så långt ögat kan nå på 2 dagar. På måndag är det dags för engelska igen. Om en liten stund far vi mot Östhammar. Jag ska till Annelie på Ebbaskor och lukta på skor 😀 Robert har lovat ta mitt bankkort. Seda när det dags för träning och eventuellt ska jag putsa mina fönster. Jag har på riktigt ALDRIG haft så här skitiga rutor någonsin.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Ebbaskor, studier, Styrketräning, tenta, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

