Helgen som förvann.

Jag har haft inneboende sedan onsdag. Prins Thudor och Elias. Vi skjutsade hem de idag och det blev jätte tomt. Att ha en tonåring ( 15 år) i sitt hus är väldigt speciellt. Det är som att ha ett tonårsväsen, en massa av tonåring. Han sover mycket, surfar mycket och är artig, svarar på tilltal och älskar allt onyttigt. Jobbigt att ha en mormor som försöker pracka på en bladspenat då. Jag älskar honom innerligt och högt. Det är en stor gåva att ha 4 stycken barnbarn. Förlåt! 5 stycken, jag glömde Thudor.

Thudor hade turen att få ett par köttbitar i sin mat i fredags. Vi kommer aldrig mer att göra så. De gröna fismolnen fövandlades till stora mörkgröna skitmoln med huggtänder. Han gasade ut hela vardagsrummet på fredagkvällen. I ett skede låg Thudor på sin filt i soffan mellan Robbans ben med rumpan vänd mot Robban. Det var inte endast fismolnet som var grönt, Robert var också grön. Han kom snabbt ur soffan.Lina skrattade läppen av sig när jag berättade och sa ”att vi får skylla oss själva”.

Vi lämnade hem gossarna på förmiddagen och åkte hem för att ta tag i livet. Storhandlade, sov middag och nu har jag precis yogat i 90 minuter. Jag är medlem i Yogobe. Studenter yogar for free. Älskar Johannas klasser.

Imorgon går vi in på juridiken i skolan. Jag tycker juridik och lagar är lika kul som bältros i ansiktet eller nåt. Jag vet att om jag arbetar inom vården får jag inte säga något,så kan vi sammanfatta alla lagar. Att sedan läsa in de ordentligt känns himla onödigt ;). Hoppas vid min gud  att föreläsaren är bra. Annars finns risk att Tant Asta somnar.

Apropå det så påstår maken att jag snarkade med bas i lördags kväll. Han säger också att jag lät som Thudor? Jag har varit väldigt trött de sista veckorna. Sådär trött ni vet så det gör ont bakom ögonen. Somnar ovaggat och sover hyfsat tungt. Men han behöver ju inte vara oförskämd för det………….Fina flickor snarkar inte 😀

Imorgon är det dags för hudkliniken och kontroll av allt konstigt.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Okategoriserade, Thudor, Träning, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

