Lördags stress

Jag vet att stress är väldigt ohälsosamt. Jag vet också att man ska stanna upp och andas. Jag vet också att det är urdumt att stressa så nu hänger jag här en stund. Dagen är planerad i detalj. Vi har kikat på Floras innebandy träning som inte blev någon träning. Hon blev osäker och rädd för det var så många där. Jag har öppnat engelska böckerna. Har tenta den 14/3. Har köpt nytt gymkort. Ska strax gymma. Maken snarkar som Thudor i soffan i detta nu. Jag har köpt present åt Maritha som fyller år idag. Vi ska dit på kaffe senare.

Igår for vi till stan och köpte oss en ny tvmöbel, lite nya ramar och lite annat smått. Visste ni att man ska byta toaborste 1 gång i månaden. Hej! vad jag kände mig äcklolainen där. IKEA har såna för 10:- st. Nu står en ny prydligt i badrummet. Nu är ett nytt rumsbord inköpt. Det kommer om 2 veckor. Jag har köpt vita ramar och vit tvmöbel och nu vet jag inte om de passar till tapeten. Kan hända att vi får tapetsera om. Jisses! vad glad maken är. Eller han vet inte riktigt om det ännu :D.

Jag fick ett samtal från Ackis i torsdags. Mag/tarm doktorn ringde. Hon är nu inställd på att jag slutar med Imurelen inom 14 dagar. Imurel = cellgifter i låg dos som jag ätit i 12 år. Min hud orkar inte med det längre. Nu lägger vi en ny/gammal medicin i kombination med suppar. Om det blir sämre i magen/tarmen ska jag få en annan sorts suppar med arsenik? Vilket jag absolut inte kommer att ta emot. Om jag nu blir fri ett gift tänker jag inte tillsätta ett annat. Istället blir jag ännu striktare med kosten. Kommer att vara väldigt noga med vad jag äter och dricker. Håll tummarna för att kroppen funkar utan dessa mediciner. Jag jobbar hela tiden på att må bra. Att rensa ut det som en gång varit och bara njuta av det jag har idag.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Gimogym, Gymmet, Imurel, Okategoriserade, träning, Träning, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Lördags stress

  1. Miss U skriver:

    Arsenik? Är det sant? På vilket sätt skulle arsenik vara bra?

    • annes skriver:

      Tvärsant! Vet ej. Jag har haft de för många år sedan och man får bara ta de ett tag. Man ger de till tanter i icke fertil ålder och gamla hästar :D. Jag ska svara på ditt mail någon dag när mina tentor är över. Kram och hoppas du mår gott.

Kommentera

