Vad händer?

Gjort omtenta i diktatskrivning. Det var precis lika korkat som sist så jag orkar inte skriva om det. Har skickat ett långt mail till vår kursledare om vad jag tycker. Jag var arg som en bålgeting i onsdags. Det är för mig så nytt att bli sådär heligt  förbannad. Och för första gången i världshistorien så blir jag inte rädd att bli lämnad eller illa omtyckt när jag är arg. Jag tror aldrig jag fick vara arg eller vågade vara arg som barn. Fanns många orsaker till det. Däremot blir jag väldigt dränerad av ilskan. Grejen är att om hon underkänner mitt diktat så får jag inget examensbevis. Maken vågade sig på att säga något till föreläsarens fördel igår. Jag bet av honom huvudet och spottade ut det. Stämningen var något krystad sedan.

Jag är nog inte den roligaste personen som lallar runt i ett par 37:or just nu. Min man har en hustru som svänger tvärt i humöret. Något som får mig på bättre humör är alltid träningen. Nyss hemkommen från ett skönt styrkepass kvittrar jag som den värsta koltrasten här hemma. Vi fick by the way veta att talgoxe heter great tits på engelska. Schyssta tuttar på svenska om man vill översätta det så. Jag har suttit ganska mycket med engelskan och älskar att läsa språk. Hoppar gärna över tentor och sådant bara jag får lära mig att nyttja språket.

Ikväll far mannen ut i skogen och jagar vildsvin. Hustrun sitter nyduschad med en kopp kaffe och läser engelska glosor. Han sköt en nasse i veckan som gick. Bra med kött till sommarens grillkvällar. Vilt är bra för då vet jag vad jag får i mig. Jag har nu lämnat cellgifterna bakom mig. Är inne på andra dagen utan. Nu tror jag på mig. Tror på att min kropp kan om jag är snäll mot den. Vilar ordentligt, äter bra och tänker snälla saker.

Varför säger vi så många elaka saker åt oss själva. Ta en dag då ni medvetet tänker på vad ni säger till er själv. Om ni mot förmodan börjar tänka ” hur jag ser ut eller usch, vad ful jag är eller vad tjock jag är” så vänd tanken. Säg tjena snygging, vad fin jag är, vad stark och smart jag är osv. Ibland uppstår komiska, sköna situationer men det är så värt det.

Två veckor har passerat sen jag började mitt nya träningsprogram. Allt känns jätte bra och det som inte känns bra ändrar vi på. Jag är oerhört rädd om ryggen och blir starkare i bålen. Tant Kämpar!

 

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Styrketräning, surtant, Tant, Tenta Ångest, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

