Solen skiner och fåglarna

Kvittrar och livet är som lättare när ljuset är här. Själv har jag tränat, ätit gott och ska ut på promenad. Himla spännande va? Jag har även intagit en ljuvlig jordnötsgranola till frukost. Receptet är från Olga dvs Mammafitness. Jag får hålla fingrarna i styr det är ett som är säkert, ljuvligt gott. Här följer recept: 6 msk jordnötssmör ( smältes i micron), 4 dl havregryn, 4 msk flytande honung. Blanda allt och skjuts in i ugnen på 150 ° i 10 minuter. Stäng av ugnen och låt stå tills det blir knaprigt.

För tillfället är jag hemma och ska arbeta med det sista vi har på utbildningen  dvs vårt slutarbete. Vi ska sedan redovisa det i ett anförande på ca 10-15 minuter. Jag har valt ämnet : Den psykiska ohälsan som växer bland de unga i samhället. Varför gör den det? Jag är väldigt intresserad av just detta men har stött på patrull då Ungavuxna inte vill prata med mig. Ungavuxna är en mottagning i Uppsala. Jag vet inte varför de dissar mig men det kan bero på att de har mycket att göra. Jag är ju inte direkt farlig och inte skulle jag vara besvärlig heller. Tycker själv att jag är oerhört trevlig faktiskt. ;). Jag får gå lite andra väger i mitt forskande.

I morgon åker jag in till Uppsala för en halvtimmes träff med Ida som är vår lärare i kommunikation/retorik och handledare för våra slutarbeten. 1 timme buss in , ett möte på en ½ timme och 1 timme buss hem. Jag stannar inte kvar i stan heller då Flora ska sova hos oss. Hon längtar och väntar. Jag har ett intensivt fredag/lördagsdygn framför mig. Om jag är bra på att prata och vara i farten så så slår den lilla damen mig med hästlängder. Ska bli så otroligt mysigt.

 

Nu lockar dock solen, musik i lurarna och promenad. Jag har nu i 4veckor tränat efter Mathildas program för bål/rygg. Det har gett väldigt bra resultat. Jag känner mig oerhört stark. Ryggen gör fortfarande ont och jag tror inte jag någonsin blir helt smärtfri men jag är bättre. Jag älskar att känna mig stark. Målet numera är att vara stark och inte som förut att vara smal. Bonusen av träningen är att kroppen förändras till det bättre. Jag gillar att känna att jag orkar. Idag dammade jag av 3 x 12 armhävningar på tå detta i kombination med stjärnan dvs sidoplanka.  ( Den översta övningen och sedan ner i en armhävningen när jag byter sida).

 

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Dagar, Flora, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

