Att bo i hus

Har både för och nackdelar. Mest fördelar om ni frågar mig. Men idag har vi fått stopp i hela huset. Vi bor i ett gammalt hus byggt 1963. Rören i gatan är lite skeva och vinda. När det blir vår får vi ofta stopp i hela kåken. Det bubblar under huset och sen slår det stopp. Nu får jag inte göra varken 1 eller 2 och har tur att ha vänligt sinnade grannar ( läs de bästa i världen) som lånar ut sin toalett.

Flora är livrädd då hon tror det ska komma något monster som rensar rören i gatan. Jag har en gång varit med om att de spolade vatten under huset med högt tryck för att spola rent.De sprutade då bajsvatten över kök och badrum. Det vill jag helst slippa idag.Prinsessan Flora följer mig som en skugga i väntan på slamsugarbilen. Tur det är ute i gatan så vi slipper kostnaden. Jag vore tacksam om kommunen åtgärdade detta.

Men vad är väl ett stopp i avloppet. Snabbt avhjälpt och tant har fortfarande bra knip.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i bajs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

