Fulltankad tant!

När du har varit på 3 heldagar med kommande arbetskamrater ( kick off) och tagit in massor av information och fått en hel drös nya kamratskaper så är din kropp full av intryck. Det har varit spännande och lärorikt. Vi har pratat om grupper, team och fikat samt ätit gott. De första 2 dagarna var vi på nya Elite hotell Academia i Uppsala. Igår var på på Primärvårdens ledningskontor. De flesta tyckte att vi åt och fikade hela tiden. Själv var jag väldigt nöjd då vi följde min matklocka varje dag. 😀

Jag ser med spänning fram emot at börja arbeta på en ny vårdcentral med nya vänner. Bitvis vart jag även livrädd och tänkte ” vad har jag gett mig in på?”. Jag hör till kategorin ska kunna innan jag ens börjat människor. Men det kommer att bli så bra. Mina dagar kommer att fyllas av nya uppgifter och intryck i alla former. Vi har även fått ladda hem internappen till Gränbystaden. Det gladde tants själ men inte hennes plånbok. Jag har dock inte börjat shoppa ännu. Vårdcentralen jag ska arbeta på kommer att heta Gränbystadens vårdcentral. Vi öppnar smått redan på måndag. I oktober är det dags att inviga den stora, nya lokalen med hela gänget.

Dagen har ägnats åt massage. Min kära PT och massör som är urgullig hade tid att ta emot mig på förmiddagen. Alldeles strax ska jag bege mig till gymmet. Idag fick jag för första gången triggerpunktsmassage. Jag kan bara säga Aj, och oj men det var även skönt efteråt. Nu är det även dags att på allvar ta tag i det stora slutarbetet i skolan. Ge mig styrka.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Gränbystaden, Kick off, Massage, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fulltankad tant!

  1. Miss U skriver:

    Skickar en kärra full!
    Trevlig helg!
    Kram från Norrland (där marken blivit vit igen inatt – vill ha vår nu!)

    • annes skriver:

      Det var snällt för det behövs kan jag säga. Har barnbarnen anlänt till denna jord? Hur mår du? Vill också ha vår. Vi ställer up husvagnen i slutet av denna månad. Kram

      • Miss U skriver:

        Nej, inga barnbarn ännu, men jag vet när de kommer (om inget händer innan dess)! 😉
        Jag mår bra, men känner mej lite lat och otillräcklig. Det blir så ibland, att man inte riktigt kommer sej för…
        Vad mysigt med husvagn! 🙂 Har ni den stående på ett och samma ställe, eller åker ni omkring? Har också haft husvagn, i mitt tidigare liv, när barnen var små.
        Trevlig helg och krya på dej! Kram

      • annes skriver:

        Vi har husvagnen på Rullsand i närheten av Skutskär. Har haft det i många år. Ställer upp nu i april och är kvar till september.

Kommentera

