Viltsafari i Uppland

Jag är klen. Hostar och kraxar och är rastlös. Jag är för sjuk för att träna och leva som vanligt men inte så sjuk så jag måste ligga hela tiden. Jag föreslog biltur a la pensionärstur i skogen. Vi for ut i de Uppländska skogarna och såg faktiskt massor av djur på vår safari. Flera rådjurstanter ( getter) och 2 råbockar som slogs. De var tvungna att springa iväg när vi kom. Vi störde fighten. Och naturligtvis såg vi även den ståtliga älgen som ni ser på bilden nedan. Den poserade fint för mig. Jag hade rutan nere och fotade i lugn och ro. Tackade älgen snällt för poseringen. 

Vi behöver inte åka så långt för att se dessa vackra djur. Att jag sen har noll koll på var jag är någonstans roar min man. Jag har verkligen inte fokus på var vi åker. Jag åker som bara med. Han höll på att skratta ihjäl sig. Inte mitt fel att jag har lokalsinne som en bofink ( de har förmodligen bättre lokalsinne). 😀

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i sjuk, viltsafari. Bokmärk permalänken.

Kommentera

