Envis tant!

Att ge mig P-böter på felaktiga grunder är inte ok. Vi hade inte stått på P-platsen i 4 timmar och människan som gett oss böterna kunde inte läsa. Tyckte P-skivan var felinställd. Tant har nu skickat ett mail i vänlig men bestämd ton. Bild på P-skivan är också bifogad. Hur resultatet blir kan vara intressant.

Här i huset bor just nu en 15 åring. Också väldigt intressant. Han är mormors hjärta och nyttjar teve samt mormors hörlurar för att spela på PS4:an. Vi äter gott, diskuterar en del och han har inte samma dygnsrytm som vi ”gamlingar”. I natt när tant tömde blåsan passade hon även på att förpassa ungdomen i säng. När klockan är 02.00 är det väl ändå dags att lägga sig. Själv vaknade jag tidigt imorse. Tonåringen klev upp runt 11.30. Maken som är nyopererad och mår hyfsat bra med hjälp av Pronaxen sover middag för tillfället.

15 åringen skrattade åt mig igår när jag föreslog Viltsafari i skogen med bil och kosläpp någon dag framöver. Han fnissar hysteriskt och anser att man har konstiga saker för sig när man blir äldre. Sedan föreslår han i nästa stund att vi ska spela Bingolotto? Som om det inte skulle vara pensionärigt? Han ser det inte på det viset. För honom hägrar alla dollartecken och allt han skulle kunna göra med en storvinst. Om han vinner mycket så får jag faktiskt följa med på en utlandsresa. Mormor känner sig genast hedrad.

Har jag berättat om gången när min bror blev sjuk under sin semester? Han är på resande fot med sin dåvarande familj och drabbas av förkylning med infektion. Han ringer mamma. Pojkar gör så ;). Mamma oroar sig här på hemorten och ojar sig över hans sjukdom. Han besöker läkare och smsar mamma om läkarbesöket varpå på mamma svarar med : ”Har du fått penis”?. Vår mamma tyckte nog hon gjorde en väldigt bra förkortning utav penicillin. Hon fick ett snabbt svar av min bror och vi skrattade väldigt gott åt detta. Det gör vi fortfarande. 😀

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Envis tant, kärlek, Make, Mamma, P-böter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

