Nytt träningsprogram

Och känslan av ständigt stresspåslag. Det är väl lite då det är just nu. Att efter 2 år plötsligt inte ha en endaste skoluppgift att göra hemma när du kommit hem är konstigt men så otroligt SKÖNT. Jag har de senaste månaderna haft ett ständigt stresspåslag. Det är inte alls bra så jag jobbar på att få ner det. Nu väntar 2 dagars praktik måndag och tisdag. Onsdag är jag hemma och packar resväskan. Sol, vila, god mat, vila, romaner, vila och kärlek.

Idag körde jag igång med mitt nya träningsprogram som Mathilda gjort åt mig. Efter 6 veckor med uthållighet och fokus på bål lägger vi nu krutet på maxstyrka. Idga hade jag 4 övningar som jag gjorde 5 repetitioner av i 3 set. Jag ska köra tungt! Därför bör jag vila 4 minuter mellan de 5 repetitionerna. Det brinner i peruken på tant då. Jag ställde till slut klockanidag så jag skulle veta exakt när 4 minuter passerat. Vet ni HUR långa 4 minuter är?Det är en hel evighet. På det har jag en cirkel av övningar som jag gör 3 varv utan vila. Totalt umgicks jag och gymmet i 1,5 timmar. Jag trivs där.

Idag när vi knallade ner så var det helt tyst på gymmet. Ingen musik. Att träna utan musik är hemskt. Jag lägger på ett meddelande till pojkarna som har gymmet om tystnaden. En liten stund senare kickar musiken igång. Jag tackar artigt och tänker inte så mycket mer på det. Men! när du tränar så länge som jag gjorde idag och det är hiphop musik med väldigt suspekta texter på svenska så blir jag fundersam. Jag messade även om det när jag kom hem. De hade valt en publik lista utan att lyssna, bad mig om ursäkt. Ursäkten godtogs naturligtvis. Jag är inte direkt pryd ;). Lite roligt faktiskt.

Nu trädgård sedan barnvakteri i ett dygn. Livets efterrätt väntar på sin mormor.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, stress, studier, Styrketräning, träning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

