Zakynthos funderingar. 

Idag lyssnade jag på en podd med så tänkvärt innehåll. Jag nickade, log och till slut grät jag. Jag gråter sällan numera. Nästan aldrig. Gråten har annars varit en bra ventil. Har lovat mig själv att gråta mera.

I podden pratade Rachel ( yoga girl) om hur krämpor sätter sig i kroppen av saker som hänt i livet. Av erfarenheter, negativa oftast. Jag har en låsning i min bröstrygg och väldiga problem med ländryggen. Här på Zakynthos saknar jag bara en sak om natten, min säng. Den här är stenhård. Jag vänder och vrider på mig. Vaknar många ggr per natt. 

Hursom så sa hon så tänkvärda saker. Självklart förstår jag att min ländrygg dels beror på kotor som går tomt men! Jag tror vi lägger saker i våra muskler, i kroppen som vi bör göra oss av med. Min bröstrygg är min sköld. Mitt skydd som låst sig sedan jag var barn. 

Jag har heller inga problem med att äta saker här nere som jag inte kan äta hemma. Här äter jag lök ( ljuvligt mild). Jag äter sallad med vitkål i och har druckit ett par kalla Mythos. Och min mage mår himla bra. Det beror på att jag lämnat problemen hemma. Inga krav, ingen prestationsångest, meditation och vila varenda dag. 

Jag vet att jag inte kan leva ett exakt sånt här liv varje dag. Men jag bör ta med mig mycket av detta hem. Jag behöver inte prestera. Jag kan vila mera och mediterar gör jag. Får allt leta upp ett meditationsträd hemma med. 

Tack, Helena för input. Det är guld värt ❤️. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

