Livet på en pinne.

Livet är bra great när man är ute såhär. Största ” problemet ” är: var ska vi äta och vad? Vi har hyrt vespa som jag säkert sagt och idag for vi till Kalamaki. Hittade en lugn strand och en himla trevlig restaurang. Imorgon hyr vi eventuellt trampbåt för att söka sköldpaddor. Flera familjer som såg såna från just trampbåt idag.

Jag ogillar vatten fordon men vill så gärna se en ” caretta caretta”. Robban får livrädda om nåt händer och jag får smörja in mig i faktor 30. 

Vi åt på vår favorit restaurang Zorbas igår. Portionerna är galet stora. Maken var ohungrig och tog in meze för 1. Jag ville ha fisk. Hans portion hade räckt till oss båda. 

Vi däckar tidigt på kvällarna och vaknar därför tidigt på morgonen. Igår kväll blev det väldigt svalt. Imorse var det kyligt och mulet men voila! Det sprack upp ganska snart och blev en ljuvlig Zakynthos dag. Jag rekommenderar denna ön varmt. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

