Semester fnul.

Jag har 2 veckors ledighet kallad semester. Sitter i husvagnen och lyssnar till regnet. Är iförd mjukiskläder, har druckit bubbel och njuter. Har läst ut en halv bok och shoppat lite idag. Make hämtade mig på Gränby i fredags. Vi skulle kika på bättre begagnad husvagn innan vi for hemåt. Jag undrade varför människorna stirrade så hemskt på mig. De måste ju tycka att jag är hur snygg som helst. Sen inser jag att jag har tandkräm över typ hela bröstet. En snygg rinnig. Ser ut som om en mås ”sketit” mig på höger bröst. Maken påstår att det inte syns. Själv ser jag absolut ingenting annat. Men det var en petitess. Jag hade gått in i sleepmode. 14 dagar av att bara vara.

Vi har promenerat, vi vilar middag. Jag har yogat och mediterat. Att det regnar lite gör inte ett skrutt. Att tillbringa tid i en husvagn i regn är rätt avkopplande. Imorse hände det som jag fasat för. De städade på toan är jag kommer cyklandes i hög fart. Kö till den enda toan man får använda då. Jag kliver in och säger som det är. Hon nickar och jag kan kasta mig in. Hade hon nekat hade jag kastat mig in  ändå :D.

Just i detta nu har jag 2 svåra beslut att ta. Kaffe eller ett glas rosè?

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i semester. Bokmärk permalänken.

Kommentera

