Campingliv.

Vi är kvar i vagnen. Sover, äter gott, åker hoj och fryser. Vi fryser på kvällarna. Raggsockorna är på kvällstid och igår fick jag med mig tjocktröjor och mjukisar i tjockare format. Ikväll är första sköna kvällen. 

För ett par timmar sedan fick jag bilder i telefonen. Melker 11 år ( igår) har bokstavligen sparkat av sig lilltån. Han spelade fotboll och har sytt 5 stygn på akuten i Östhammar men är i detta nu på barnakuten. Tån är av eller ur led. Läkaren hade   aldrig sett något liknande. Lina är lugn. Melker har kryckor och jag väntar samtal. Han har spelat boll barfota på gräs. Slutbadat för Mecki ett tag. 

Idag på förmiddagen for vi till Älvkarleby hotell och åt frukost. Älskar hotell frukostar. Älskar att det går att äta så bra mat. Jag var mätt i flera timmar än vanligt. Att placera mig i Robinson skulle vara förkastligt, efter 4 timmar fick jag åka hem. Då skulle jag vara aggressiv och gråtmild av hunger. 

Jag äter bra mat och äter oftast frukost först efter någon timme nu när jag är ledig. Men mat, mat är gott och så nödvändigt. Om ni vill äta bra och väldigt god mat rekommenderar jag varmt Furuviksbrygga. Vi var där på vår bröllosdag och vi blev bjudna på skärgårdsbuffé där av mina svärföräldrar i torsdags. Jag hamnade i buffé himlen. Fullt med musslor, räkor, röror, lax och även kallskurna kötträtter eller korvar. De serverade oxfilé med potatisgratäng och dessertbord. Halleluja! 

Just i detta nu chillar vi i mörkret med tända ljus. Jag har ett glas bubbel. Teven är på men vad det är vet jag inte. Det är lugnt, skönt och sommar. Imorgon ska jag in till Gävle och köpa god choklad. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

