Nu ska vi prata om hunger!

Jag är född med en kanal som kräver oerhörda mängder näring. I mina unga år saknade jag den kanalen helt då jag hade Anorexi. Jag vet inte om det är därav min kropp bestämt sig för att jag bör äta ofta. Kan även vara en kombination av träning,långa dagar och stor energi åtgång. Eftersom min hjärna arbetar 24/7 så tror jag den står för en stor del av detta otroliga näringsupptag.

När min mor levde skrattade vi lite bakom hennes rygg och retade henne ( med kärlek) för hennes bestämda åsikter gällande maten. Åkte vi till Thuns en lång resa på hela 4,5 mil så luktade det plötsligt vitlök i bilen. Då satt lilla mamsen i bak och åt finskt bröd med salami på. Sådan är jag nu! Jag stiger upp väldigt tidigt om morgonen. Äter ingenting med detsamma. Dricker en jättemugg kaffe och njuter av att ta på mig mitt ansikte.

Innan jag far mot Uppsala intar jag frukost. Väl på plats har vi fika vid 10, lunch vid 12 och kaffe vid 15. Jag tar 16.45 eller 17.15 bussen hem. Jag är döende, utsvulten, hjärnan har lagt av och jag är färdig att rasa ihop. Likdant innan lunch. Det spelar som ingen roll att jag ätit mellanmål. Min hjärna är helt väck. Jag är gråtfärdig, tom i ögonen och kan inte stava ett endaste ord. Varför är det så? Kan någon förklara det? Är jag född till denna jorden för att äta mest hela tiden? Trevligt 🙂 .

Mamma hade också alltid druvsocker i sin jackficka. Där går gränsen för vad jag gör. Jag håller mig till kokta ägg, nötter samt något ostbröd eller kvarg. Jag önskar på riktigt att min hunger kunde ge vika och att jag hade energin ändå. Min man tror att det bor en stor orm inuti mig som slukar det jag möljer in.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i mat, Mat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

