Fredags funderingar. 

Det är tidig morgon när jag stiger ut ur mitt hus för en tur till stationen. Fåglarna kvittrar och solens strålar värmer. Fukten samt känslan av höst är ändå där. Sommaren som aldrig riktigt kom är på väg mot sitt slut. Ringblommorna lyser i min rabatt och ogräset strävar stolt intill. Jag känner hur det pekar finger åt mig. Det finns som inte tid till trädgård och tomt just nu.

Eller tiden finns men jag väljer Rullis och vila på helgerna, träning samt bra sömn i veckorna. På bussen är vi i detta nu två individer. Om en vecka lär det vara fullt. Människorna ska tillbaka till sina arbeten och sina ekorrhjul. Hjulen som vi själva styr över men ibland tappar. Det viktiga är att vi trivs med det vi gör och finner balans. Ingen lek ska gudarna veta. 

Strävan efter lycka och förnöjsamhet kan ibland kännas hopplöst. Det är då det är viktigt att stanna upp och fånga de små ögonblicken. Är du inte nöjd med det du gör så gör något nytt. Det är aldrig försent. Det är jag ett levande bevis på.

Nu tänker jag lyssna på lugn musik. Luta mig tillbaka i 30 minuter. Väl framme kommer jag att mötas av fina, glada vänliga månniskor ( och ett yrväder till kollega 😊). Idag är det fredag. Ikväll är det vila. 

Ha en fin helg. ❤️

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

