Jobba, äta, träna,sova……….

Imorgon ska jag yoga. Jag ska även meditera och kolla tidtabellen till bussen ordentligt. Imorse cyklade jag som ett torrt skinn mellan hem och buss ett par gånger. Var säker på att hinna med 07.20 bussen. Yeah!!! Sovmorgon! Det var bara det att bussen gick tio minuter tidigare. Snabbt hem för att sedan cykla tillbaka igen. Väl ombord inser jag att mina lurar är hemma. Jag åker inte en endaste vända buss utan att meditera eller lyssna på podd. Där satt jag lätt stressad av alla buss och cykelturer utan lurar och visste inte vad jag skulle göra av mig själv.

Väl på jobbet inser jag att lurarna ligger där på skrivbordet. Vilken tur att jag inte vimsade runt hemma och letade. Onsdagen började ganska stökigt men blev bra. Hur mår ni? Vad gör ni? Har ni saknat mig? Jag har saknat mig. Jag saknar mig rätt ofta. Just nu är jag kroniskt trött men har förstått att flera är det. Jag jobbar jämt om jag inte äter,sover eller tränar.

Numera är vi dock hemma på helgerna då både Tyra och Bettan nu står på vinterförvaring ( husvagnarna). Jag ser med stor förväntan fram emot nästa säsong med nya vagnen. Ser fram emot att inreda och mysa in mig/oss.

Nyss hemkommen från gymmet sitter jag nu här. Insmord i väldoftande hudkräm från Elisabeth Arden. Just nu tränar jag museluppbyggnad efter att ha tränat styrka hela sommaren. Från maj till september. Tung styrka. Idag var det väldigt motigt att ta sig till träningen. Vissa dagar är värre än andra. Men väl på plats gick det så otroligt bra. Jag är stark. Kul att vara en stark tant faktiskt.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i jobb, Styrketräning, träning, Träningsvärk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

