Att arbeta

Som medicinsk sekreterare är att arbeta med allt. Du förväntas kunna det mesta. Med det menar jag att du verkligen är en spindel i nätet. Jag har nu varit anställd sedan den 5/6 och lär mig fortfarande massor varenda dag. Den vårdcentralschef som inte satsar på medicinska sekreterare ska nog tänka till lite extra ( Min chef har tänkt extra) . Vi är fantastiskt bra att ha. En spindel i mitten av nätet är en väldigt logisk förklaring.

Idag är den här spindeln trött. Jag klagar inte, konstaterar bara att det sliter att ha så här långa dagar. I förrgår åkte jag hemifrån 05.40 och var hemma 17.00. Inatt kunde jag inte sova. Har varit vaken sen 03.20. Har ett hemskt stresspåslag som inte vill ge mig vila. Idag när jag kom hem fick jag kliva av bussen vid en annan hållplats. Därifrån promenerade jag hem. Ville ha luft. Grejen var att jag hade cyklat till busstationen imorse vilket jag glömt bort. Vi fick åka ner och hämta cykeln……..en trött hjärna kan ställa till det ordentligt.

Jag har på vägen lovat mig själv att gå ner i arbetstid till 80% om jag känner att det inte fungerar. Samtidigt vet jag att den värsta stressen kommer att ge sig när vi kommit i hamn. Vi har gått från 12 personer till 25 på en vecka. Vi har nytt datasystem och flyttat till nya fantastiska lokaler. För mig känns mycket fortfarande nytt men jag har grymt bra kollegor. Ett härligt gäng är det. Erkänner dock att jag är avundsjuk på dem som cyklar hem och är hemma på en kvart.

Imorgon har vi patientfritt efter lunch. Invigning med politiker med mera. Sedan när pompan är över arbetar en del av oss till 20.00. Jag är en av dem. En 20.00 dag börjar jag 11 i Uppsala. Jag hinner träna på förmiddagen och ta hand om mig själv. Jag har sovmorgon ändå till 06.30. 😀

På lördag ska Floris, morfar och jag åka till Uppsala och shoppa lite. Vi ska på restaurang också. Det är hennes födelsedagspresent i efterskott. Jag gissar på att vi hamnar på Donken. Helt ok tycker mormor. Det är Floras dag.

Jag uppdaterar numera väldigt sällan även om skrivklådan finns kvar. Veckorna passerar i rasande fart. Det är måndagar och fredagar. Livet med träning efter jobb och promenader är så viktigt.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

