Gott & Blandat.

När du vaknar tidig morgon fixar en kaffe och tänder ljus för att sedan stretcha ut kroppen med lugn,underbar yoga. På det sitter du i lotus i 20 minuter för att sedan inta en till stor mugg kaffe och en god frukost. Jag är ensam hemma. Han jagar. Jag njuter av ensamheten. Har inget särskilt inplanerat mer än någon form av träning under dagen.

Min rygg bråkar som bara den med mig just nu. Det känns som om musklerna låst sig i ryggslutet/höfterna. Att sitta i soffan är inte att rekommendera.Jag ser ut som asta 105 när jag ska upp därifrån. Att räta ut kroppen tar en stund.

Här hemma har maken hållt på med rust av tvättstuga i dryga veckan. Igår for vi till det stora möbelvaruhuset i Uppsala och köpte oss lite trådbackar för förvaring samt en tvättkorg på hjul. Vi kommer hem, make monterar och det fattas ett hjul. Men blir jag förvånad? Jag vägrar åka 5 mil enkel väg för investering av hjul. De skickar ett, tant ringde.

I veckan som passerade investerade jag även i en ny kappa. Jag har mest bara jackor, lite mer sportiga kläder. Har letat kappa i beige ett längre tag och ibland varit tveksam. Kommer jag att passa i det? Kommer jag att använda den? Åkte in tidigare i torsdags då jag började 11.15 och skulle köpa mig en ful ( men praktisk) hudfärgad behå. Passerar butiken Joy och där hänger den, en kappai beige/grått som bara ropade: ANNE!!!!!!!!!! Jag provade den och den satt perfekt. Men jag tvekade. Gick till jobbet, pratade med expediten och sa att jag eventuellt återkommer. När lunchen passerat och fikat kom kl 15.00 ilade jag snabbt iväg och shoppade. Den var nedsatt med 500:- och jag har använt den både igår och i fredags. Den är så snygg och jag övar på att vara lite mera klädd än sportig.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i ajajont, meditation, meditera, Ont, Styrketräning, Tant, träning, Träning, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

