When I went

To Finland och pratade English, Swedish och Suomea.  Så känns det just nu. Huvudet är fullt av ord, ord på finska svenska och engelska. Vi har haft en fantastisk helg med vår släkt i Helsingfors området. I början var vårt språk trevande finska och jag kände att , hur f_n ska det här gå. Men när du möter din ingifta faster som du inte sett sedan du var barn och hon inte talar engelska då är det bara att ta till finskan. ( Sen drack vi lite öl och vin till maten, då talar man allt.)

Vi har blivit så väl omhändertagna och bortskämda. Jag har skrattat så jag hade ont i kinderna igår. Jag har lärt mig nya finska ord och bekantat mig med Tom of Finland ;). Vi har sjungit finska sånger tillsammans med våra kusiner, ätit gott och djupdykt i min farfar Einos bakgrund. Vi har insett att vi har en stor härlig släkt i Finland. Det är bara på mammas sida som det är tomt.

Det tog 50 minuter med flyget hem idag och vi reste för 540:- per person T & R. Vi kommer att återvända. Jag är så trött idag men  mitt hjärtaa är fullt av kärlek, vemod och glädje. Nu ska jag bara låta allting landa.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Detta inlägg publicerades i Finland. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar