Varning

För långt inlägg eller tangent diarré.

Jag har inte haft lust att blogga. Har fullt upp med att försöka få tag i flera timmar att arbeta. Advokatbyrån börjar gå igenom alla ansökningar den här veckan, sen får vi se. Jag har tappat tron på mig själv lite grann. Det är lätt hänt i en sådan här situation. Jag mår fysiskt dåligt av att vara pank. Jag tror alla gör det. Det är inte det att jag måste få tokshoppa. Det är det där med att behöva vakta varenda jävla krona.

Sen är det så att jag inte riktigt vet vad jag vill arbeta med eller plugga. Livet vore så himla enkelt om jag bara kunde säga att ” Ja, jag vill bli förskollärare,mäklare eller så. Men jag har inte en aning. Jag vet inte vad jag vill bli som stor och jag har inte så många år på mig att bestämma det. Jag har panik. Jag har fått sömnproblem och jag vill inte ha det heller.

För övrigt rullar livet på. Jag tränar,äter bra mat,umgås med vänner och vet att jag har det väldigt bra. I förra helgen var jag bjuden på en vinterweekend till Åland av Eckerölinjen. Vi kör deras gäster till färjan från Uppsala,Märsta och Öregrund. Jag och min kollega Cicci åkte iväg på lördagen och tillbringade ett fantastiskt dygn på Hotell Havsvidden. Vi började lördagen med brunch ombord på båten. Sedan bussades vi till hotellet. Därefter lite konferens med kaffe och smörgås sedan visning av villor som man kan hyra för endast 5000:- per natt.

När vi kom tilbaka till konferensdelen blev det champagne provning och föreläsning av kille som hittade champagne utanför Åland i somras. Han var en väldigt bra föreläsare och han hade med sig en underbar kvinna som var sommelier. Vi fick testa 3 olika sorters champagne från just de champagnehusen som den upphittade drycken kom ifrån. Alla de flaskor man funnit finns på ett säkert ställe och ska auktioneras ut för många pengar. Christian som fann vraket får inte en krona. Dock har han fått äran och han är den enda som halsat ur den första flaskan han tog från havets botten.

Vi fick jättebra mat,dryck och lärde känna lite nya människor från andra bussreseföretag och resebyråer. På söndagen åkte vi till Stallhagens bryggeri . Där vi hade ölprovning med lite tilltugg. Den som äger bryggeriet är samma Christian som vi hade träffat dagen innan. En otroligt driftig och trevlig ung man. Helgen var verkligen jättebra och Cicci och jag har sjukt roligt ihop när vi är ute. Vi går numera under namnen Berit & Berit.

Om ni mot förmodan orkat läsa ända hit så tycker jag ni ska ta en tur till Åland i sommar.

Nu tänker jag avsluta detta med att berätta att jag numera vet att håret på kroppen blir grått lite här & där. Tänka sig? Finns det hårfärg till det? 😀 Eller ska man vara naturell?

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, Dagar, fattig, Resa, Tankar, träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Varning

  1. Cia skriver:

    Hahhah ja för att inte ha lust att blogga blev det mycket sagt… Bara det att du samlat ihop det.

    Du söker väl andra jobb? Inte alla ägg i en korg man blir lätt besviken och nedslagen om man inte får det. Bara för att någon annan anses passa bättre fast man själv egentligen är bäst för platsen.

  2. Susanne skriver:

    Det är klart att man mår dåligt av att vara pank, det är påfrestande som fasen. Jag avskyr det. Känner igen sömnproblemen. På grund av den ständiga psykiska stressen antar jag…
    Vad mysigt det lät med Åland-weekend! Man kanske skulle ta en tur dit i sommar. Har bara varit i hamnen och vänt några gånger.

    Haha! Jag tycker du ska färga de grå håren glatt röda, det livar upp.

    Kram och trevlig helg!

Kommentera

