Vi suger ut det sista 

Av vår semester. Jag sitter nyduschad och lyssnar på kråkornas konversation. Idag har jag haft den stora äran av att bli getingstucken på armen, av en Grekisk geting. Vem vet! Kanske börjar jag nu språka på Grekiska. 

Planen landar tätt och ofta över Skiathos stad. Skiathos har en otroligt kort landningsbana och det ser verkligen ut som att planen snuddar vid segelbåts masterna och hustaken. Googla på Skiathos landning så får ni se. Jag som är en flygplans nörd älskar detta skådespel.

Jag saknar min familj, saknar konversationerna med min Maritha. Saknar Moltas innerligt och kommer att skaffa mig en katt så småningom. Jag skulle kunna vara en  Cat Lady. Glida runt i Greta Garbo hatt och mata katter. Jag brinner för djurens och barnens rätt.

Jag saknar min träning. Min kropp vill röra sig. Samtidigt har det varit så otroligt skönt att vila denna arma lekamen. Mitt ben är mycket gladare. Mina ådror är fulla av piller just nu och min mage har sagt upp sig. Dessutom har jag blivit grymt ljus känslig. 

Jag älskar min man mer än på länge. Jag älskar honom för att han står ut med mig och alla mina nojjor. För att han svarar på alla mina klädbytar frågor fast jag ser hur han lider 😃. Och för att han är den trygga person som han är. När jag mådde som sämst hade jag inte förmågan att se hans kvaliter. Semester på annan ort är bra för en relation. 

…………….

Fortsättning Skiathos del 882 😊

Vi skulle ut och äta. Plötsligt glider en bil upp , en tankbil framför vår dörr på hotellet. De ska tanka diesel till huset. Ut kliver 2 grekiska män. Den ena ser ut som en dröm. Han var som tagen ur en film. Tant Anne tappar hakan och drömmer sig bort en stund. Tänk så härligt att kunna göra så. 😉 Jag hade gärna hjälpt till med tankningen. 

…………… 7/6-15 Hemresa 😎! 

Nu sitter vi färdig packade ( väskorna ät packade . Inte vi ) och väntar på taxin. Snart är jag hemma i mitt hus  och kan sova i min säng och kramas med familjen. Hejdå Skiathos! Kanske ses vi igen. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i funderar, glad, Grekland, hund, Livet, Make, Mannen, skiathos. Bokmärk permalänken.

Kommentera

