Ibland blir det inte som man tänkt sig.

Vilken härlig söndag. Solen värmer,kylan är lagom och jag hade sovmorgon. Igår var jag på pilates utbildning utanför Uppsala. På Bodymind concepts med 2 andra instruktörer från Tränanära. En otroligt givande dag med mycket att ta in. Jag ringde innan för att kontrollera maten. Inte för att jag är kräsen utan för att jag inte klarar all mat.

Lunchen var strax efter 12.00 och jag var superhungrig. Det serverades Borsjtj. Det finns 2 saker jag inte klarar att äta och ett är rödbetor, 2 är lever. Borsjtj består till stor del av rödbetor,vitkål och lök. Mat som jag inte kan äta.

När jag var liten gick jag på lekis i Finland. Jag var ur kinkig när det gällde mat. En dag fick vi mat med inlagda rödbetor. Jag var tvungen att äta upp den maten. Jag grät,kräktes och tvingades äta upp kräket. Bra pedagogik. Jag kan inte för mitt liv äta rödbetor . Jag har verkligen försökt på alla sätt. Det var många långa timmar i mörka förråd,kvar sittningar i matsalen när andra lekte. När jag inte ville äta det som serverades.

Hur som helst så löste det sig på ett bra sätt på kursen. Jag åt kokta ägg och ett par havre mackor med mycket ost. Vid 18.00 tiden var jag hemma hos mannen i mitt liv. Han hade planerat en god middag till oss. Han öppnar förpackningen till entrecoten och det sprider sig en odör av kadaver. Köttet var ruttet. Ibland blir saker och ting inte som man tänkt sig.

Idag har vi istället ätit jättegott. Jag är trött idag,trött i kropp och knopp.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Pilates, träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ibland blir det inte som man tänkt sig.

  1. Madeleine Andersson skriver:

    Vilken fin och rolig blogg du har! Har inte fattat det förräns nu, haha, är lite trög! Nu vet jag, och det finns så mycket bra och tänkvärda tankar, fortsätt Anne! Kram! 🙂

  2. Madeleine Andersson skriver:

    …..du SKRIVER så mycket bra och tänkvärda tankar skulle det stå…:)

  3. Cia skriver:

    Men jävla skitskola… Tur det inte var så för mig. Mig tvingade de i blodpudding som jag kräktes. Sen behövde jag aldrig äta något jag sa att jag inte kunde äta.

Kommentera

