Vart tar helgerna vägen?

Bowlingen i torsdags gick jättebra. Jag kom sist. Någon måste göra det också och jag slutade hela alltet med en strike. Vi vandrade sedan vidare i Uppsala till Åkanten där vi intog en himla trevlig och god middag. Det var torsdagen det. Jag har även bestämt mig för att vara afro instruktör en termin till.

Fredagen försvann och i lördags packade vi ihop oss på förmiddagen för en tur till husvagnen på Rullsand. Jag var dock ute tidigt ( Innan 08.00 på en powerwalk runda) Våra vänner från Borlänge var på besök och ville umgås. Grillen tändes,vinet öppnades . En skön lördag kväll som slutade tidigt.

Inatt regnade det ihärdigt bitvis och det mullrade på håll. Moltas som är livrädd för åskan kom och la sig när min säng. Jag sover så otroligt skönt i vagnen. Det är svalt,mörkt och det är nära havet.

Idag var det grått och tråkigt på Rullis och vi har massor att pyssla med här hemma. På hemvägen sladdade vi in hos Lina med familj. Älskar att bara få vara med dem en stund. Vi bjöds på kaffe,tårta ( bakad av Lina) och choklad muffins bakade av Elias.Sedan hem för att måla. Huset målas ute vitt. Det blir ljusgrått runt alla fönster. Altanen skulle tvättas med grönsåpa. Vilket föll på min lott. Någonstans ska man även hinna med att äta. Maken har gjort i ordning vildsvins kebab . Hur gott som helst. Nu har jag kört en timmes hemma träning och strax kraschar jag i soffan en stund.

Är oerhört stolt över min själv disciplin samt glad över alla bra träningsprogram man kan hitta på nätet. Bland annat hos Lofsans.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, dotter, Familjen, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

