Fixa sig lite ryggolainen.

Idag hade jag sovmorgon till 06.30 ” Heureka”! Det var dags att besöka unge herr naprapat. Han var jätte trevlig, gav ett väldigt bra intryck och bände och vred på tant. Jag började med att säga : ” Du är mitt sista hopp”. Det kändes nog inte alls pressande för honom. Problemen i min rygg sitter mest i ländryggen samt höger höft och skinka. Sen strålar smärtan ned i benet. Jag berättade även att jag har en låsning i ryggen mellan mina skulderblad. Och det är den låsningen som ger mig smärtorna till övriga ryggen och höger sida av kroppen. Min kropp kompenserar på det viset och vill ha balans. Och vem vill inte ha bra balans i livet?

Han klämde, kände, vred och drog och tryckte på olika punkter. Ibland med armbågen, hårt. Jag hade mina vanliga kläder på mig dvs jeans och topp. Tänkte strippa men se! det behövdes inte. Nästa gång åker jag dit i träningskläder. Tufft att stretcha i urtighta jeans. Mina dyra Tiger jeans. ( Kajsa! det är de fisen stannar kvar i). Jag skyller klädseln på min bror. Han sa att jag kunde åka i vanliga kläder. Eller så hade jag som vanligt otur när jag tänkte.

Han tror inte jag är ett hopplöst fall. Jag fick en masa olika stretch övningar. Med massa menar jag 3 olika.  Den första är vanliga höftböjar stretchen, sen Mckenzies och så en annan höftböjare som jag inte kan beskriva här. Jag ska göra Mckenzies stretch varannan timme och varje gång 10 repetitioner.

mckenzie

Ska bli intressant att se hur klasskamraterna reagerar. Kanske vill någon haka på? Hursom så kändes det bra. Jag var glad och mindre stel när jag åkte därifrån. Lunchade i Norrtälje med min bror och storhandlade innan vi for hemåt. Nu hägrar Grey´s och ett glas rött. Och jag får träna som vanligt 😀

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i gottgott, Grey´s, Mckenzies stretch, rödvin, tant, träna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

