Jag är inte så ny

Och inte så gammal så jag dammar heller;). Men jag upplever just nu en del i vår utbildning som är horribel,hemsk och väldigt ostrukturerad. Jag är oerhört glad över att vi får göra en utvärdering på detta. Och jag är ännu gladare över att detta inte var första delmomentet på kursen. Hela upplägget är på distans. Alla föreläsningar är förinspelade och till det hör även matierial i pdf format. Vi har även fått 50 frågor till detta, sk instuderingsfrågor.

Ingenstans får vi veta vilket material som hör till vad eller hör ihop. Så den största delen av tiden går åt till att försöka förstå sammanhanget. Om du skulle fråga mig vad jag läser om så svarar jag begrepp, e-tjänster och så vet jag inte så mycket mer. Jo,hantering av  vårdjournaler. I det här läget ber jag om ett godkänt i betyg på detta ämnet. 51 frågor att nöta in. Endast ren och skär korvstoppning. Och jäklar vad jag försöker tänka positivt!! Tyvärr fungerar det inte alltid så bra.

Imorgon ämnar jag ge mig av till Uppsala och träffa en del av mina kära kurskamrater. Jag hoppas också på att kunna ändra min klipptid. Annars blir det Uppsala på onsdag igen. Dagarna bara skenar iväg . Jag tycker jag bara vaknar och så är det dags att sova igen.

Vi har precis intagit en ljuvlig middag bestående av tacos. Lina bjöd os på mat igår då hon befarar att vi kommer drabbas av skjörbjugg pga vårat tacos ätande. Jag gör det ljuvligaste guacamolen med massor av koriander i. Jag älskar koriander.

Dagens träningspass såg ut som såhär:

del 4

Jag värmde upp med afrodans i vardagsrumet för att testa om jag minns hur man gör. Och vet ni! Det gjorde jag. Passet har jag fått av min bror Jukka & hans sambo Hanna.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i amrap, Crossfit, Envis tant, Okategoriserade, studier, tant. Bokmärk permalänken.

Kommentera

