Rygg, arm, axel och nålar.

Har precis kommit hem efter ett besök hos Naprapat David som sätter nålar i min armbåge och skuldra. Sist för en vecka sedan satte han även upp mot nacken  men där var jag fortfarande blå av hans oömma behandling. Jag har även idag fått ett träningsprogram för min ömma axel. Jag har begynnande impingement i höger axel. Nu har jag Macenzies som ska göras flera gånger dagligen samt en övning för tennisarmbåge ( låter bättre än musarm) samt 3 övningar för axeln. Man kan säga mycket om mig men en sak är väldigt sanningsenlig: Jag är galet envis. Jag ger mig satan inte en millimeter när det kommer till min hälsa. Jag testar allt, bara jag får må bra. Det är min finska sisu.

Igår ringde läkaren från Gimovårdcentral. Hon är villig att skriva ut Alvedon till min onda ländrygg. Jag är inte villig att äta Alvedon. Jag står ut med smärtan och röntgen säger att det är förslitningar i kotorna. Brosket nöts ner med åldern som jag skrev tidigare. Jag kommer att på ett eller annat sätt ha ont resten av mitt liv men det går att lindra. Idag tog jag upp det med David ( naprapaten) .Vi bestämde tillsammans att jag nästa gång kommer träningsklädd. Han tar in mig på gymmet och visar mig övningar för min rygg/bål  som är bra. Det kostar mig 500:- per gång men mediciner är också dyrt och de ger biverkningar. Dessutom äter jag nu Glukosamin. Glukosamin ger man även till djur. Moltas har det i sitt foder. En vän till mig hade en häst som fick det ålderns höst. Hästen kunde vrida huvudet 360 grader efter ett tag. Det ni!! Jag kommer kunna slå knut på mig själv.

Jag accepterar att jag förmodligen aldrig mer kommer att kunna jogga eller köra många pass med hopp. Men jag finner mig inte i att ingenting göra.Jag vet att träning är bra och det bekräftade även han som plågade mig idag.

Jag vet att jag som patient kan byta vårdcentral vilket jag ämnar göra inom en snar framtid. Och jag ger ett tips till denna nya AT läkare. Sucka inte efter att en patient sagt sin åsikt. Säg inte att patienten går mot döden och var lite nytänkande. Jag vet att du har din skola som du sa men ibland är det bra att kika utanför ramarna.

Jag vet också att krämpor kommer med åren och oftast gör det ont här eller där. Men tanken är att livet ska vara så smärtfritt som möjligt den korta tid vi har på denna fantastiska jord. Det ska vara ”gött” att leva.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Naprapat, Okategoriserade, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

