I sex veckor

Närmare bestämt från den 3/9 har jag nu varit förkyld med hosta och ibland ont i halsen. Kände mig något bättre i ett par dagar och nu har skiten eskalerat igen. Inatt har jag hostat och hackat mest hela tiden. Det kliar i halsen så jag vill köra ner och borste och rafsa runt ordentligt. Och jag är så less, LESS med galet stora bokstäver. Jag försöker analysera vad som hänt. Vad har jag gjort för att bli så här? Jag har ökat Levaxin dosen till 75 mikrogram och känner mig tack och lov mera vaken tack vare det. Jag har under en lång tid dragit ner på cellgifterna och mitt immunförsvar går bananas.

Jag dricker gröna drinkar och gula shots ( väldigt nyttiga saker utan alkohol) och jag går och jag andas och jag gör allt för att må bättre.Samtidigt har det hänt mycket omkring mig som skapar oro och jag går ju lätt igång på sådant även om jag försöker att hålla en bra nivå på det. Jag sover som en nasse gris, sover mycket. Alla tentor utom en är avklarade och jag sköter mig väl i skolans värld. Nu vill jag bara bli frisk.

Jag anar att mitt immunförsvar skulle ta glädje skutt och ropa hurraaaaa om jag ökade på Imurel dosen igen ( cellgifterna) men se, NEJ! det tänker inte den här envisa tantaluringen göra alls. Nu tänker hon istället klä på sig gympa skor och en kepa för en lång  skogspromenad. Andas in den friska höstluften och be till högre makter om hjälp med att bli av med eländet. Dra åt he__e förbannade förkylning. Du slåss med fel tant.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, förkyld, Okategoriserade, skola, surtant, tant, Tant, tenta. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I sex veckor

  1. Le skriver:

    Hallå! Ja det verkar vara envisa förkylningar som går! Jag har hunnit med två omgångar med ett par veckors mellanrum sen jag började jobba i mitten av augusti. Nu senast med hosta och halsont. Nu är Kenneth hemma och är sjukskriven månaden ut för han har hostat och varit hängig i snart tvåå veckor. Hoppas du blir pigg snart nu då!
    Kram Lena.

Kommentera

