Talgoxar och pondus.

Här sitter Tant alldeles ensam på sin kammare och pluggar inför sista tentan på någon vecka. När jag sitter här hör jag plötsligt ett knackande på rutan. Tittar upp och ser en bedårande Talgoxe som vill ha min uppmärksamhet ( jag låtsades det). Plötsligt är de flera stycken som mumsar i sig mitt delen av mina blommor i blomlådan ute. Mina Pelargoner blommar ännu? Men de kalasar från Tvillingsporren. Jag känner mig plötsligt som Snövit med alla djuren omkring. Skillnaden är att de flyr när jag kommer ut på altanen.

I skolan under gångna veckan har jag under 2 olika tillfällen fått höra att jag har pondus. Pondus på ett positivt sätt. För mig kommer det som en glad överraskning. Jag har aldrig sett mig som en person med pondus, tvärtom. Men det är nog så att när du umgås med människor som hela tiden är väldigt empatiska, vänliga och kreativa så växer du själv. Jag upprepar: Min klass är en fantastisk grupp av individer. Det fins en mening med att jag ska gå här just nu. Inga hårda ord, inget negativt bara glada tillrop och pepp.

Alla är trött som Gnun.( Nu vet jag inte hur de är trötta men jag anar). Vi sliter och kämpar och det är alldeles vidrigt, jobbigt och underbart. Jag skulle kunna gå i skolan länge. Dock med lite vila ibland så hjärnan hinner återhämta sig. Vi har verkligen fått arbeta denna termin.

Så här sitter Tant nu iförd mjuka kläder och raggsockar. Lunchen är intagen och strax fortsätter mitt arbete med att plugga in Latinska och Grekiska prefix samt ablativ och ackustativ.

En promenad eller en sväng till gymmet lär det bli. Jag känner in vad kroppen vill ha och klarar av. Min längtan efter min pälsboll är fortfarande stor. När jag ser en Golden Retriever är jag färdig att bryta ihop. Jag hörde honom för första gången häromdagen. Han la sig tillrätta intill mig i köket när jag pluggade. Hörde hans suck och duns när han la sig ner. ❤

IMG_6436

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Moltas, plugga, tenta, Tenta Ångest, Vänner, vänner'vänskap. Bokmärk permalänken.

Kommentera

