Träning, ljus och allvar.

Adventsstakarna och stjärnor står framme i alla fönster. En del putsades och en del inte. Numera är sådant inte så noga. På det for vi till gymmet och tränade tillsammans. Maken sitter fortfarande på träningscykeln men kommer snart att kunna avancera. Jag älskar att träna tillsammans med Robban. Även om vi inte gör samma saker på gymmet så trivs jag. Dessutom får jag en friskare och smalare man vilket i mina ögon gör att han blir än snyggare. Kan hända att det pirrar till i delar av kroppen. WinWin liksom.

Veckan i Uppsala gick rasande fort. Jag har insett att jag inte vill arbeta inom psykiatrin eller jag älskar att skriva där och blir bestört samt fascinerad av hur våra hjärnor kan ställa till det för oss. Men jag är samtidigt rädd för de situationer som uppstår. Nu sitter inte jag inne på avdelningarna med patienterna. Jag sitter i ett kontorslandskap. Men det här är nog inte min grej. Jag trivs med att skriva och med att sitta i receptionen. Älskar patientkontakten.Är ju en relativt social individ. Det är 2 veckor kvar på psykiatrinshus och personalen är fantastisk. Kanske hinnerjag ändra mig.

Igår damp också nya schemat för våren 2017 in i mailen. Jag säger bara hejdå fritid. Vi är verkligen uppbokade i Uppsala heldagar. På det har vi läxor och tentor. Allt avslutas med ett stort, eget arbete som ska lämnas in och sedan 8 veckors praktik. När vi redovisar vårt stora arbete ingår ca 15 minuters föreläsning. Vi ska alltså framföra det vi skrivit ihop och jobbat med. Vilket är jobbigt och läskigt men nyttig med tanke på att jag har som mål att föreläsa.

Imorgon på morgonen kommer det att handla om övergrepp och pedofiler på TV4 morgon teven. Hörde att Thilde pratade och på annonserade det idag på förmiddagen. De har sprängt den största ligan någonsin i Norge som var en liga full av idioter ( läs pedofiler). Visste ni att ordet pedofil kommer utav Paed = barn på Grekiska och Philia som betyder kärlek…………Men här handlar det helt klart om fel sorts  kärlek till barnet.

Min kärlek till barn och barnbarn får påfyllning ikväll. Vi åker till Lina på middag , mys och hon ska färga Tants utväxt. Varför måste man bli gråhårig? Räcker det inte med att man vissnar ändå liksom?

Ta hand om varandra. Ät lussebullar imorgon och njut av alla ljus. Glöm för all del inte att släcka de. Njut av livet så mycket ni bara förmår. ❤

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, kärlek, Lina, Make, pedofil, Styrketräning, träning, Träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Träning, ljus och allvar.

  1. Lena k skriver:

    Grattis på Astadagen!
    Kram Lena

Kommentera

