Kärlek,kärlek och så lite kärlek

Jag tankade massor av barnbarns kärlek igår och idag. Florafina och jag har fått bekanta oss mer med varandra. Elias var glad då mormor sov på hans rum i hans säng och han själv fick ligga på madrass. Melker är snart helt tandlös . Båda tänderna mitt fram hänger i trådar. Elliot undrade varför jag färgade håret och jag svarade: ”För att inte se ut som en hundraåring”. Thudor ( Han hör också till barnbarnen på ett annorlunda sätt)valde att sova i min säng inatt. Kändes helt ok då jag saknat Robbans snarkningar i helgen.

Lina min älskade unge har färgat mitt hår. Vi har sippat på rosa bubbel. Vi har pratat smink och fikat. Flora och jag har haft ensam tid tillsammans. Jag har bytt bajsblöja. Helt ok innan de äter riktig mat ;). Jag har sjungit massor för henne. Fördelen med 20 år inom barnomsorgen är den sångbank jag besitter. Framför allt barnvisor. Jag är lycklig över min stora familj. Försöker mer att ta vara på nuet. Att vara en närvarande mormor och mamma.

Idag har även mannen i mitt liv kommit hem efter att ha tillbringat helgen i glada vänners lag . Ikväll åt vi allt annat än LCHF. Riktig potatisgratäng med grillad ytterfilé och en starköl till. Det smakade extra gott ikväll .

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, familj, kärlek, Shopping, skivstång. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kärlek,kärlek och så lite kärlek

  1. Mischy/Eva skriver:

    Mysigt det låter. ❤

  2. Annah skriver:

    Låter som ni haft det riktigt härligt ❤

Kommentera

