Falsk marknadsföring

Mannen i mitt liv ska få guldklocka. Han har för länge sedan fått brev. Han måste välja om han vill ha klocka,vas eller nåt annat som jag inte minns. Han ska även bli bjuden på middag och har ett menyval att göra. Detta pga lång och trogen tjänst på företaget. Det är nu jag inser att han måste luras lite. Han ska ju vara 7 år yngre än mig? Vad jag förstår så har han arbetet på Sandvik i 25 år. Guuuuud, vad han blivit gammal.

Ok, han har haft detta brev med de 2 valen stått på bänken i evigheter. Igår kom han på att det är bråttom. Brevet skulle vara inne senast kommande söndag. Jag i min tur hade ett annat stort brev att posta gällande kvalité på vårdcentral besök. Båda breven låg i hallen , på byrån. Snäll fru som jag är så tar jag breven med mig när jag ska till arbetet idag. Jag kommer hem från jobbet. Vi äter,pratar och make ska ut med Moltas. Ja, just ja! hörs från hallen. ”-Mitt brev om guldklockan.” Jag har postat det! Säger den snälla hustrun med tindrande ögon. ”-Fyllde du i att jag ville ha klockan och vilken mat jag ville ha?”.

Det är då jag förstår att jag postat brevet till maken tillbaka till maken. Han hade inte ens bytt kuvert. Han hade inte fyllt i något alls. Han hade lagt sitt stora brev under mitt stora brev. Jag läste inte på kuvertet. Men tanken var god :D.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Make, Mannen. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Falsk marknadsföring

  1. Lena Karlssson skriver:

    Hej! Hoppas allt är bra med dig. Tänkte bara höra om du har instagram? Jag heter superflugan om du är nyfiken på mig! Kram Lena

Kommentera

