För första gången på länge

Ska jag iväg och gruppträna. Jag har tränat hemma sedan september och endast tränat ute 1 gång sedan dess. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Grejen är den att jag sista månaderna tränat väldigt lugnt mot tidigare. Hur som så ska det blir roligt att komma ut och träffa människor jag inte sett på ett tag.

Nu laddar jag här hemma genom att äta grillad kyckling med sötpotatis och grönsaker. Viktigt att grunda bra innan och att inte äta för tätt inpå. Mitt intag av Lerkapslar börjar gå mot sitt slut. Jag har på onsdag ätit de i 30 dagar . Känner jag då någon skillnad på min mage? Svaret är ja. Jag har en lugnare mage och jag har inte ätit Omeprazol mot halsbränna mer än ett par gånger under den här tiden. Nu ska Anna som jag fått kapslarna utav göra en utvärdering utav sin testgrupp. Jag hoppas på att få fortsätta äta de.

Att jag sedan äter bra mat och så lite socker som möjligt har ju såklart underlättat det hela. Jag har inte ens kikat på vetemjöl eller gluten under den här tiden. Jag saknar det inte heller. För mig är det inte svårt att förklara vinsterna med att äta så som jag gör. Jag äter under inga som helst omständigheter lågkolhydratkost/paleo pga att bli smal. Jag är smal. Jag har alltid varit smal. Den kost jag intar ger mig en relativt bra balans i livet. Känslan av en sockerstinn , uppsvullen buk är väldigt lätt att välja bort. Eller att behöva sitta på ett möte och magen börjar bubbla utav gaser. Eller att ha 20-30 toabesök per dygn. Så var det när jag var som sämst.

Testa får ni se. Testa ett par veckor socker och glutenfritt. Vinsterna är enorma. Och säg inte att ni inte kan. Ni kan! Det är bara att bestämma sig. Om jag någon gång vill äta något med socker så väljer jag tillfällena med omsorg.

Nu ska här hängas tvätt och dammsugas lera. Inte den lera jag mumsat in. Nej, mer åt Moltas lera hållet. Sedan ska jag slänga ihop några ostbröd för att sist av allt hämta en ung ,liten tjej som ska träna med mig.  Ha en bra måndag kväll kära vänner.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Detta inlägg publicerades i Crossträning, LCHF, magen, ostbröd, paleo, träning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar