Att krokna under sina egna krav.

Sån är jag.Jag jobbar intensivt på att inte vara högpresterande och just nu känns det som att jag får motsatt effekt. Jag sover ” pissigt” ( ursäkta), jag biter ihop käkarna och vill kunna allt och lite till pronto. Ingen är så hård mot mig som jag själv. Räddningen i detta är att jag kan använda mig av mindfulness, yoga och träning.

Ingen kräver att jag ska kunna. Alla är jätte fina och goa på min nya arbetsplats. Sen erkänner jag villigt att det är tufft att gå upp strax efter 05.00 varje morgon. Men jag tror det kan bli en vana. Och ska jag studera i Gävle och pendla så lär jag få gå upp ännu tidigare. Jag trivs med arbetet, med arbetskamraterna och bussresorna har blivit min midnfulness stund. Jag jackar i lurarna ,lutar mig tillbaka och bara andas.

Min hjärna arbetar konstant. Den kör igång innan jag vaknat och jobbar sedan på ordentligt, även nattetid. Vore ju korkat att vila sig lite. Därför tänker jag nu hasa mig ut i trädgården. Rensa en liten rabatt med kaffekoppen i närheten. Eventuellt slinker en chokladboll ner också. Den nyttiga varianten. Men innan det ska jag baka lite ostbröd .Det är vad jag kallar vila sig lite ;).

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar