Först oroar man sig för sitt barn

Och sen sina barnbarn. I min enfald trodde jag när jag var yngre att när mitt barn väl växte upp så skulle oron lägga sig lite. Så är inte fallet. Hon skaffade 4 egna barn. Fyra underbaringar som jag har förmånen att låna. Nu har först Elliot legat inne på op med blindtarmsinflammation för någon vecka sedan. Sen fick Flora-fis influensan. Hon fick febran igen på påskaftonen. Igår kroknade Melker med hög feber och väldig huvudvärk. Han fick röda utslag i ansiktet, kräktes och drabbades av nackstelhet. Idag körde vi Lina och Melker till barnakuten. Han hade inte bakteriell hjärninflammation. Men de kan inte utesluta hjärninflammation orsakad av virus. Nu är han på väg hem från akuten igen.

Jag är född till att oroa mig. Det är något jag jobbar med dagligen. Det lönar sig ju inte ett dugg att vara orolig. Det äter min energi. Inget annat händer. Att vakna nattetid som jag gör just nu sätter igång hjärnspökena i full karetas. Jag försöker tänka en massa himla bra och positiva tankar. Min hjärna sprutar ur sig katastrof scenarier.Det skapar stress vilket i sin tur sliter på kroppen. Jag andas djupt och läser, surfar, tänker bra tankar. Till slut somnar jag om.Till slut kanske jag kan förstå på riktigt att det inte lönar sig att älta saker nattetid.

Igår var vi till Norrtälje och tränade med min bror och hans sambo. Idag är mina axlar och skulderblad döda. Jag har så grym träningsvärk!! Och imorgon är det ännu värre. Vi hade ringrodd på schemat igår. Vi avslutade passet med en Cindy. Först 5 ringrodd sen 10 armhävningar och sist 15 knäböj detta i 12 minuter och så många varv vi bara hann. Idag mina vänner kan jag säga att det känns. Lite skönt att ha såhär ont :D. Vi jobbar mycket på att bygga upp min bål så detta är en av de nya övningar jag får göra. Mycket nytt och mycket roligt.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Crossträning, kärlek, Lina, Okategoriserade, Styrketräning, Träning, Träningsvärk, träningsvärk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

